Add new comment

ترینکوت (پژواک، ۴ سنبله ۹۸): در کمپاین تیم دولت ساز در شهر ترینکوت مرکز ارزگان، در کنار دیگر اشتراک کننده گان، به شمول شماری از رئیسان، مامورین دولتی دیگر نیز اشتراک ورزیده بودند.
این کمپاین انتخاباتی، روز گذشته در شهر ترینکوت به حمایت از اشرف غنی برگزار شده بود که اشتراک کننده گان وعده  حمایت خویش را از این تیم در انتخابات نمودند.
در کنار افراد مطرح این ولایت، بزرگان قومی، ملکان قریه جات و مردم عام مامورین دولتی نیز اشتراک کرده بودند.
در ویدیو ها و عکس هايی که در دسترس پژواک قرار دارد، معلوم میشود که در این محفل رییس مالی و اداری مقام ولایت و یک مامور این اداره ، آمر سوانح ریاست منابع بشری مقام ولایت، مبارزه با رویداد ها، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی،  مامورین ریاست های حج و اوقاف و معارف و ده ها شاگرد مکاتب نیز از مشترکین این محفل بوده اند.
یک اشتراک کننده این محفل که از گرفتن نامش خود داری کرد  به تاریخ ۳ سنبله به آژانس خبری پژواک گفت که  تمام امور تخنیکی این محفل از سوی مقام ولایت به پیش برده میشد.
این منبع افزود که روز گذشته یک سخنران گفت: (( من منحیث یک مامور دولت از شما میخواهم که به اشرف غنی رای دهید.))
به اساس گفته های منبع، مامورین دولتی دیگر نیز در این مجلس شعار هايى به  حمایت از اشرف غنی میدادند و مردم را به حمایت تیم دولت ساز تشویق میکردند.
حکمت الله هلال یک تن از فعالین مدنی ارزگان به پژواک گفت شمار زیادی از رییسان دولتی این ولایت و مامورین به جای اجرای وظیفه خویش، مصروف کمپاین های انتخاباتی استند.
وی افزود که رییسان و مامورین دولتی، نه تنها از قانون سر پیچی میکنند، بلکه مراجعین ادارات را نیز به روز ها انتظار وا میدارند و کار های شان را به وقت انجام نمیدهند.
اعضای شورای ولایتی ارزگان نیز اشتراک مامورین و رییسان دولتی را در ساعات رسمی در مجالس کمپاینی خلاف قانون میپندارند و بخاطر جلوگیری اش تاکید مینمایند.
محمد کریم کریمی معاون شورای ولایتی به پژواک گفت نه تنها این که چندى قبل مامورین دولتی از سوی اصلاحات اداری، از کمپاین های انتخاباتی منع شدند، بلکه بخاطر کمپاین اینها مراجعین با مشکلات رو به رو شده اند.
کریمی خواست تا با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد، که برای دیگران عبرت شود.
قدر امین رییس دفتر مقام ولایت ارزگان به آژانس پژواک گفت که والی از ولایت بیرون است و زمانی که برگردد، راجع به این موضوع گام جدی خواهد برداشت.
احمد شاه قانونی رییس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات در این ولایت، به پژواک گفت که این  سرپیچی از قانون است و کمیسیون شکایات باید اقدام نماید.
در فقره های ۱۳ و ۳۱ ماده ۹۸ قانون انتخابات، در جریان کارزار های انتخاباتی از سوی کارمندان دولتی به نفع و یا ضرر منابع دولتی، سهولت ها، استفاده از دارایی ها و هر نوع تبلیغات سرپیچی شمرده میشود و متخلفین فقره های ۱۳ و ۳۱ به اساس تخلف شان مکلف اند از ۱۰ الی ۸۰ هزار افغانی جریمه بپردازد.
همچنان در ماده ۱۰ قانون انتخابات آمده است: (( هیچ کس نمیتواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم در انتخابات دست زند، و به فایده و یا ضرر نامزد مشخص هر گونه منابع دولتی، سهولت ها و استفاده از پول ممنوع است، مطابق قانون استفاده از منابع عمومی و سهولت ها به همه نامزدان از این امر مستثنا میباشد.))

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.