Add new comment

ترینکوت (پژواک، ۴ سنبله ۹۸): شماری از زنان ارزگانی میگویند که اگر برای شان زمینه فراهم شود و دسترسی شان به مراکز رای دهی آسان شود، در انتخابات آینده ریاست جمهوری به صورت بسیار گسترده اشتراک خواهند کرد.
آنها که در برنامه برگزار شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات تحت نام( اشتراک زنان در انتخابات) اشتراک کرده بودند، از مسوولین خواستند که برای زنان مرکز ها را زیاد نمایند.
در ترینکوت مرکز ارزگان و چهار ولسوالی دیگر، در روز انتخابات ۳۲ مرکز و ۲۰۰ محل فعال خواهد بود، که ۳۰ محل به زنان مختص خواهد شد.
فروتن، باشنده مرکز ترینکوت است و تذکره اش را نیز ستیکر زده است.
وی به پژواک گفت با وجود مشکلات فامیلی، کلتوری و دیگر چالش ها باز هم میخواهد که در انتخابات پیش رو اشتراک ورزد.
فروتن خواست که برای زنان، مرکز های رای دهی بیشتر شده و تامین امنیت شود، تا بتوانند به فکر آرام رای خود را استعمال نمایند.
انار بی بی، باشنده شهر ترینکوت است که طی چند دهه جنگ، دو پسر خود را از دست داده است.
وی گفت میخواهد به نامزدی رای دهد که در کشور صلح بیاورد و جنگ جاری را متوقف نماید.
نامبرده نیز برای زنان خواهان یک مرکز خاص شد؛ تا باشد که رای خود را به صورت آسان استعمال نماید.
ریاست امور زنان در ارزگان نیز میگوید که این بار نیز زنان این ولایت، به مثل قبل در انتخابات ریاست جمهورى اشتراک خواهند کرد.
فاطمه موسوی سرپرست ریاست گفت اگر در روز انتخابات به امنیت زنان توجه خاص شود و محلات برای شان زیاد شود، تمام زنانى که ستیکر زده اند، در انتخابات اشتراک خواهند نمود،.
مسوولین ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در ارزگان میگویند که در روز انتخابات ۳۲ مرکز در ترینکوت و چهار ولسوالی به روی رای دهنده گان باز خواهد بود.
احمد شاه خپلواک سرپرست این ریاست گفت که اشتراک زنان در انتخابات بسیار مهم است و اینها تلاش میکنند که در این عرصه به زنان ارزگانی از طریق آگاهی عامه و پروگرام های گوناگون راه را برای اشتراک زنان  فراهم خواهند کرد.
خپلواک گفت که در روز انتخابات، از ۲۰۰ محل، ۳۰ محل آن به زنان مختص خواهد شد که امنیت محل های مذکور قابل اطمینان خواهد بود.
قرا راست انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ۶ میزان سال شمسی برگزار گردد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.