Add new comment

شکرگاه (پژواک، ٢٣ اسد ۹۸): مقامات کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت هلمند میگویند که از اثر ناامنی در شش ولسوالی این ولایت، انتخابات برگزار نمی شود.
این اظهارات را شبیراحمد حامد رئیس کمسیون مستقل انتخاباتِ ولایت هملند، در یک مصاحبۀ اختصاصی با آژانس خبری پژواک مطرح کرد.
وی گفت که در این شش ولسوالی؛ نوزاد، واشیر، سنگین، دیشو، موسی قلعه و خانشین شامل اند.
وی افزود: "در ولسوالی های ذکر شده، از اثر ناامنی، نه ما بالای تذکره ها برچسپ نصب کرده ایم و نه در آن انتخابات برگزار می شود."
اما نامبرده گفت که در ولسوالی های دیگر ولایت هلمند، هزاران باشندۀ این ولایت، برای اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری، بر تذکره های خویش استیکر نصب کرده اند.
حامد همچنان افزود که مراکز انتخابات در ولسوالی هاى دیگر این ولایت نیز با تهدیدات امنیتی بیشتر مواجه اند که از اثر آن، برخی افراد از اشتراک در انتخابات باز خواهند ماند.
عطاءالله افغان رئیس شورای ولایتی هلمند نیز به آژانس خبری پژواک گفت که باشندگان بیشتر این ولایت، از اثر ناامنی ها در انتخابات شرکت کرده نمی توانند.
به گفتۀ موصوف، در ولسوالی های مارجه، کجکی، واشیر و گرمسیر، امکان دارد که تنها نظامیان در انتخابات اشتراک ورزند؛ زیرا افراد دیگر از ترس طالبان رای داده نمی توانند.
اما از سوی دیگر، سمونوال احسام الدین هلمندی قوماندان امنیۀ ولایت هملند، به آژانس خبری پژواک گفت که به هدف برگزاری بهتر انتخابات در برخی ولسوالی های این ولایت، عملیات تصفیوی آغاز شده است.
قوماندان همچنان افزود که تا برگزاری انتخابات، مناطق بیشترى را از کنترول طالبان خارج خواهند کرد.
قابل یادآوری است که هلمند، از جمله ولایات بسیار ناامن کشور می باشد که در حال حاضر، شش ولسوالی آن، کاملاً از سوی طالبان اداره میشود.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.