Add new comment

جلال آباد (پژواک، ۵ سرطان ۹۸): مسئولین کميسیون مستقل انتخابات ننگرهار میگویند که دراین ولایت، از آغاز روند ثبت نام تقویتی تاکنون، حدود ۱۶هزار تن ثبت نام نموده اند.
همچنان آنها اطمینان می دهند که تاکنون به سطح ولایت در برابر این روند، کدام مانعی وجود ندارد و هیچ واقعه امنیتی هم رخ نداده است.
مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات، این اظهارات را به تاریخ ۵ سرطان، طی تدویر نشست هماهنگ کننده نهادهای ذیدخل انتخابات، در دفتر ولایتی این کمیسیون بیان داشتند.
ذبیح الله رئیس دفترولایتی کمیسیون انتخابات گفت که نشست امروز، به منظور کسب معلومات از روند نهادهای ناظر برانتخابات و میزان رضایت مردم تدویر شده است.
موصوف افزود که ازآغاز روند ثبت نام تقویتی تا الحال، دراین ولایت ۱۳ هزار تن ثبت نام نموده و بیش ازسه هزارتن، اسامی و یا مراکز رایدهی شان را تغییر و تبدیل نموده اند.
نامبرده گفت: "نیروهای امنیتی، تدابیرشدید امنیتی را برای روند ثبت نام اتخاذ نموده، تاکنون کدام واقعه رخ نداده است و نه هم الحمدلله تا این دم، ازسوی کس هشدار دریافت کرده، پولیس امنیت فزیکی ما را تامین می کند و امنیت ملی در تامین امنیت اوپراتیفی همکاراند."
حمیرا رفیع منشی شورای ولایتی ننگرهار، گرچه روند ثبت نام برای انتخابات را خوب عنوان کرد؛ اما اصرار ورزید که مامورین انتخابات باید این بار دقت کامل داشته باشند.
موصوف گفت که بارگذشته، غلط بودن اسامی و یا ثبت نادرست مراکز، سبب شد تا افراد بیشتر، از رای دادن محروم شوند.
درعین حال اسدالله لاروی نماینده نهاد ناظر برانتخابات آزاد وعادلانه(فیفا) در ننگرهار، انتقاد کرد که مامورین ثبت نام، مانند گذشته تجربۀ خوب ندارند و بسا مامورین، حتی توانایی ثبت نام مراجعین را هم ندارند.
نامبرده گفت که کميسیون انتخابات، تا حدی زیاد درمراکز با نهادهای ناظر برانتخابات معلومات را شریک نمی کند و ارقام ارائه شده از سوی کميسیون را به دیده شک می نگرد.
روند ثبت نام تقویتی انتخابات درسراسرکشور، به تاریخ ۱۷جوزا آغازشده و قراراست که الی تاریخ ۸ ماه جاری ادامه یابد.
مسئولین کميسیون به روز اول این روند گفته بودند که مواد انتخاباتی، به ولسوالی شیرزاد نرسیده است؛ اما سپس گفتند که بعد از دو روز تاخیر، روند ثبت نام درآنجا نیز آغازشده است.
درحال حاضر به سطح ننگرهار، ۲۸ مرکزثبت نام فعال است که ازآن جمله ۶ مرکز در شهرجلال آباد موقعيت دارد.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.