Add new comment

شبرغان (پژواک،۱۶ثور۹۸):عبدالرشيد دوستم معاون اول ریاست جمهوری یکبار دیگر بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید نموده می گوید که وضعیت با گذشته هرروز در شمال بدتر می شود و این معضل می تواند پروسه انتخابات را به چالش بکشاند.
عبدالرشید دوستم اين اظهارات را روز گذشته درنشست مشورتی به منظور استماع مشکلات مردم در شهرشبرغان بیان کرد.
موصوف گفت که ولسوالی های نا امن ولایت جوزجان را امن خواهد ساخت و انتخابات را درمناطق نا آرام این ولایت نیز برگزارخواهد کرد.
دوستم مقامات قول اردوی ۲۰۹ شاهین را نسبت عدم تامین امنیت درولایت جوزجان به بى کفايتى متهم کرده گفت که آنها درپروسه نا امنی های شمال دخیل می باشند.
او علاوه کرد که وضعیت با گذشت هرروز درشمال خراب می شود و این مسئله می تواند پروسه انتخابات را به چالش بکشاند.
معاون رياست جمهورى افزود، به هیچ وجه نمی خواهد دراین ولایت روند بازسازی با کُندی پیش برود و افراد استفاده جو از پول و دارایی مردم استفاده نمایند.
دوستم می گوید که تمام ضعف کاری مسوولین امور و ناتوانی منسوبین امنیتی را به ریيس جمهورگزارش می دهد اگر وی بخاطراصلاح آنها کاری نکرد خودش برای اصلاح ساختن این افراد دست بکارشده تصامیم را اتخاذ می کند.
وی ضمن اشاره به وضعیت نابسامان امنیتی درولایت جوزجان از مردم خواست که با مسوولین امور امنیتی همکار باشند و درصورت ضرورت جوانان را بسیج ساخته بخاطردفاع و حراست از مردم دراختیارآنها قراردهند.
جنرال دوستم دراخیرصحبت هایش با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید نموده گفت که دراین راستا مردم با بیداری به طرف انتخابات پیش بروند .
دوستم افزود:" به یقین میگویم که پروسه شمارش آرا به وقت آن صورت می گیرد ولی نتایج در دور ابتدایی به نفع هیچ تیم اعلان نخواهد شد، اما وقتی این انتخابات به دور دو رفت او میتواند با روابط خوبی که با کاندیداتورها دارد ضمن توافق با آنها تیم مورد نظرش را برنده سازد."
مولوی یارمحمد یکی از باشنده گان شهرشبرغان ضمن انتقاد از مسوولین امور درولایت جوزجان می گوید که هرگاه بخواهند پیرامون روند کُند بازسازی صحبت کند جلو آنها گرفته می شود.
موصوف اضافه نمود:" کارسرک شصت متره حداقل از مدت ده سال به اینسو درهمان مرحله بدن سازی قراردارد و مردم از سال هاست که در دو کنار سرک نسبت خرابی سرک مذکورخاک میخورند جاده های داخل شهر در فصل سرما نسبت گل و در تابستان نسبت خاک قابل گشت و گذار نیست در نهایت کی باید به این چالش ها نقطه پایان گذارد."                                           

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.