Add new comment

پلخمری (پژواک، ۷ ثور ۹۸): راهپیمایی که در پی آن، شاهراۀ کابل – شمال مسدود شده، به خشونت گرایید و در درگیری با پولیس، شش تن کشته و مجروح شدند.
کمیسیون انتخابات شب جمعه، نتایج نهایی انتخابات ولسی جرگه برخی ولایت دیگر به شمول بغلان را اعلان نمود؛ اما صدها باشنده ولایت بغلان با نتایج این ولایت، ابراز مخالفت ورزیدند و در واکنش، به تظاهرات متوسل شدند و شاهراۀ کابل – شمال را به روی ترافیک مسدود نمودند.
ذبیح الله یکتن از مظاهره کنندگان، به تاریخ ۷ ثور، به آژانس خبری پژواک گفت: "ما برای به دست آوردن حق مان مظاهره نموده ایم و حکومت باید تحمل داشته باشد."
نامبرده افزود که ارگان های امنیتی، محبوب الله غفاری نامزد ولسی جرگه را جهت جلوگیری از شمولیت در لیست نهایی نتایج انتخابات ولسی جرگه، حبس کرده که آنها برای رهایی وی، شاهراه را مسدود نموده اند.
همچنان مولوی عبدالقیوم یکتن از مظاهره کنندگان دیگر گفت که اتهامات وارده و بازداشت غفارى، به منظور ناکام ساختنش صورت گرفته است.
موصوف افزود: "تا آزاد شدن غفاری صاحب، به حرکت های مدنی جاری مان ادامه میدهیم."
این درحالیست که حدود یک ماه پیش، مسئولین امنیتی در کابل، محبوب الله غفاری عضو پیشین شورای ولایتی بغلان و نامزد ولسی جرگه را دستگیر نموده اند.
همچنان هارون یکتن از مظاهره کنندگان دیگر، به پژواک گفت که دیشب پولیس بر مظاهره کنندگان گلوله باری کرده، که طی آن یکتن کشته و پنج دیگر زخمی شده اند.
درعین حال، داکترعبدالحلیم غفاری معاون ریاست صحت عامه بغلان، به پژواک گفت که از محل مظاهره، یک کشته و پنج مجروح به شفاخانه انتقال داده شده اند.
احمد جاوید بشارت سخنگوی قوماندانی امنیه بغلان، درخصوص موضوع متذکره، به پژواک گفت: "نظر به دستور وزارت امور داخله، بدون اجازۀ آن وزارت اجازۀ صحبت کردن با رسانه ها را نداریم."
دربغلان درحالی به جانبداری یک نامزد مظاهره راه اندازی میشود که دیروز، دورهفدهم تقنینی شورای ملی، از سوی رئیس جمهور محمد اشرف غنی افتتاح شد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.