Add new comment

سرپل (پژواک،۶دلو۹۷): ده ها تن از هواداران یک نامزد انتخابات ولسی جرگه در مرکز ولایت سرپل، در اعتراض به حذف نام اسدالله ايوبى از فهرست نتايج نهايى، خواستار تجدید نظردر اين مورد شدند.   
امروز ده ها تن از هواداران اسدالله ایوبی نامزد انتخابات ولسی جرگه که در فهرست ابتدایی این ولایت نام او وجود داشت؛ اما در فهرست نهایی که سه روز قبل منتشر شد دیده نمی شود، مدعی است که نام ايوبى به اساس عقده ها و معامله گرى ها حذف شده است. 
مولوى نیک محمد یکتن از هواداران ایوبی، در این حرکت اعتراضی گفت: «ما نتیجه انتخابات نهایی ولسی جرگه را به هیچ صورت نمی پذیریم؛ از اینکه رای ما پاک بوده و اگر کمیسیون های انتخاباتی در فیصله شان تجدید نظر نکند، دروازه های  ادارات حکومتی در ولسوالى سانچارک سرپل را بسته می کنیم، دست به حرکت های اعتراضی گسترده مى زنيم و انتخابات رياست جمهورى سال ۱۳۹۸ را نیز تحریم مى کنيم.»
عزیزاحمد مبارز یک تن دیگر از این معترضین گفت که کمیسیون شکایات انتخاباتی سرپل، با عملکردها و فیصله های مغرضانه و جانبدارانه آرای پاک مردم را باطل اعلان کرده اند.
وی افزود که کمیسیون شکایات انتخاباتی سرپل، بنا بر سفارش هاى برخى جناح ها، آرای هواداران ايوبى را باطل نموده و تا زمانی که حق شان را نیاورند مبارزه می کنند.
عبدالقادر آشنا والی سرپل، ضمن حمایت از معترضین گفت که شفافترین انتخابات در سطح کشور در ولایت سرپل صورت گرفته است و باید کمیسیون در اعلام تصمیمش در مورد ايوبى تجدید نظر کند.
داکتر اسدالله ایوبی در تماس با پژواک گفت: «حزب حرکت اسلامی به رهبری سیدعلی جاوید که از تیم حنیف اتمر حمایت می نمود؛ اما در بدل کامیاب کردن حیات الله عالمی نامزد انتخابات ولسى جرگه که عضو این حزب است، از آقای اتمر جدا شده و به تیم غنی پیوسته است.»
او افزود: «در استیناف خواهی از سوی کمیسیون شکایات برای من اطمینان داده شده بود که من  برنده انتخابات هستم و در جلسه های استیناف خواهی، اسناد و مدارک پاک بودن آرای خود را به کمیسیون شکایات انتخاباتی سپرده بودم؛ اما در دقیقه نود، نام مرا از لیست حذف و نام آقای عالمی را جایگزین اسم من کرده و وی را برنده اعلان کرده است.»
اما سید حیات الله عالمی در گفتگو، با پژواک اين سخنان ايوبى را بۍ اساس خواند و گفت که در نتايج ابتدایی برنده اعلان نشده بود؛ اما از نامزد مشخص شکایت نکرده است و فقط از کمیسیون انتخابات خواسته بود که فیصله کمیسیون شکایات انتخاباتی سرپل را تطبیق و عملی بسازد.
وی همچنان معامله با تیم انتخاباتی محمد اشرف غنی را دور از واقعیت دانسته افزود که رهبر حزب حرکت اسلامی، هنوز هم با تیم اتمر است و معامله در کار نبوده است.
پژواک با تماس های مکرر، موفق نشد تا در مورد، نظر کمیسیون شکایات انتخاباتی سرپل را داشته باشد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.