Add new comment

قلات (پژواک، ۲۹ جدی ۹۷): باشندگان زابل، از کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت، خواستار افزایش مراکز رایدهی شده اند تا از این طریق، فرصت رای دادن برای تمام واجدین رایدهی دراین ولایت فراهم گردد.
به قول ساکنین محل، مراکز فعال در انتخابات گذشته کم و دسترسی نیز به آن دشوار بود، که در بسا ولسوالی ها، صرف یک یا دو مرکز فعالیت داشت.
 مطابق احصائیه کمیسیون انتخابات، در ولایت زابل حدود ۷۵ هزار رایدهنده ثبت نام کرده؛ اما در انتخابات گذشتۀ ولسی جرگه، صرف ۱۴ هزار تن رای داده بودند که عامل آن کمبود مراکز بود.
فیض محمد احمدزی رییس نهاد مدنی زابل گفت که درحال حاضر، باشندگان این ولایت ارزش رای را درک نموده و مصمم اند که به پیمانۀ وسیع در انتخابات اشتراک ورزند.
اما نامبرده افزود که شرایط اشتراک وسیع در انتخابات، برای مردم فراهم نشده است.
نامبرده به آژانس پژواک گفت که با وجود مشکلات متعدد، مردم ثبت نام کردند و قصد رای دادن را داشتند؛ اما در روز انتخابات شمار زیادى از مراکز مسدود بود، که جفاى بزرگ بر ساکنین این ولایت است.
به قول وی، اگر کمیسیون انتخابات و دولت به مشکلات آنها توجه نکند، شاید در انتخابات آینده هم شمار زیادى از رایدهندگان، از حق شان محروم شوند.
عبدالبصیر یکتن از باشندگان این ولایت گفت که کمبود مراکز رایدهی در برابر رایدهندگان، مشکل عمده است.
نامبرده به آژانس خبری پژواک گفت که از اصل، مراکز رایدهی دراین ولایت کم است و از طرف دیگر، بیش از نصف آن در روز انتخابات مسدود می باشد.
موصوف اذعان کرد که ولسوالی های دایچوپان و خاک سفید، یکسره از انتخابات محروم اند، ولسوالی های متذکره اضافه تر از صدهزار نفوس دارد و هیچگاه در تعیین سرنوشت سیاسی شان سهیم نشده اند.
باشندگان زابل، درحالی خواستار افزایش مراکز رایدهی دراین ولایت استند که ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری نیز آغاز شده است.
مسئولین محلی کمیسیون انتخابات، این خواست مردم را به جا دانسته و میگویند که منظوری و افزایش مراکز رایدهی، مسئولیت کمیسیون مرکزی است و ساکنین محل می توانند که خواسته های شان را طور رسمی با آنها شریک سازند.
احمدخیل فانی سرپرست کمیسیون انتخابات این ولایت، به آژانس خبری پژواک گفت که برای همه ولسوالی های زابل، ۱۰۰ مرکز رایدهی منظورشده که باید فعال شود.
به قول موصوف، در پی مشکلات امنیتی، در انتخابات گذشته بیش از نصف آن مسدود بود.
نامبرده پذیرفت که در انتخابات گذشته، در ولسوالی های دایچوپان و خاک سفید، هیچ ثبت نام صورت نگرفته بود و طور کل، از ۱۰۰ مرکز، ۷۵ آن مسدود و ۲۵ آن فعال بود.
به قول فانی، آنها با ارگان های امنیتی یکجا کار میکنند تا درانتخابات آینده، این مشکل را مرفوع سازند و تا حد امکان مراکز بیشترى را فعال نمایند.
 سرپرست انتخابات زابل همچنان گفت در صورتیکه باشندگان کدام منطقه این ولایت، خواستار ایجاد مرکز جدید باشند، می توانند خواست شان را بعد از تایید مقام ولایت، طور رسمی با آنها شریک نمايند؛ تا برای اخذ منظوری به کابل ارجاع نماید.
گل اسلام سیال سخنگوی والی زابل نیز تقاضای مردم را به جا دانسته و علاوه کرد که مقام ولایت، باید در راین راستا مسئولیت خود را ادا نماید.
موصوف به آژانس پژواک گفت که آنها خواسته های باشندگان این ولایت را با مقامات بلندپایه در میان خواهند گذاشت تا مراکز رایدهی در انتخابات ریاست جمهوری افزایش یابند.
قوماندانی امنیه زابل گفت که مطابق امر ممنوعیت وزارت امور داخله، دراین عرصه ابراز نظر کرده نمی تواند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.