Add new comment

شهرکندز (پژواک، ۲۴جدی ۹۷): شماری نامزدان معترض و صدها حامی آن در کندز، طی راه اندازی راه پیمايی بر شفافیت روند انتخابات اصرار ورزیده و گفتند که درصورت پذیرفته نشدن خواسته آنها، همه راه های عمومی ولایت کندز را مسدود خواهند نمود.
برخی نامزدان معترض این ولایت و حدود هزار حامی آنان، امروز بعد از تجمع در صحن شاروالی شهر کندوز تا درب مقام ولایت راه پیمایی کردند.
قدیر حسین خیل یکتن از نامزدان معترض به آژانس خبری پژواک گفت که آرای کندز باید شمارش مجدد شود.
نامبرده میگوید: ((انتخابات شفاف نبود، از کمیسیون تقاضا داریم تا آرا دوباره شمارش شود، اگر به این کار مبادرت نورزد، دفاتر کمیسیون انتخابات را آتش خواهیم زد.))
همچنان عزیزالله امیری نامزد معترض دیگر نیز گفت که کمیسیون باید آرای پاک و ناپاک را مجزا نماید.
نامبرده گوش زد میکند: ((اگر کمیسیون این کار را نکند، دروازه های تمام دوایر دولتی را در کندز می بندیم.))
درعین حال مرضیه رستمی نامزد معترض دیگر، به پژواک گفت که کمیسیون بر آرای مردم معامله نموده است.
رستمی علاوه میکند: ((همه اسناد و مدارک مرتبط به فساد در کمیسیون انتخابات را به مسؤولین حکومتی تسلیم نمودیم، اما تاکنون هیچ اقدام صورت نگرفته است.))
همزمان نعمت الله یکتن از مظاهره کنندگان به پژواک گفت: ((در روز انتخابات شهید دادیم، مردم ما کشته و مجروح شدند، اما تا هنوز بر آرای ما تجارت ادامه دارد.))
اعتراض کنندگان یادشده میگفتند، اگر خواسته های شان پذیرفته نشود، به زودی تمام راه های عمومی ولایت کندز را به روی ترافیک مسدود خواهند نمود.
از جانب دیگر، مسؤولین کمیسیون های انتخاباتی کندز، از ابراز نظر در مورد اجتناب ورزیدند.
اما عصمت الله مرادی سخنگوی والی کندوز، به پژواک گفت که آنها با کاندیدان معترض بحث نموده، خواسته های آنان را با مسؤولین ذیربط درمیان گذاشته اند.
مرادی میگوید: ((مشکلات آنان را به مرجع مربوط رسانده ایم، کمیسیون ها در اجرای امورشان مستقل اند، دیگر اختیار آنها است.))
این درحالیست که نامزدان معترض پیش از این هم، سه بار درب کمیسیون انتخابات و دو بار دروازه کمیسیون شکایات انتخاباتی را مسدود نموده بودند.

 

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.