Add new comment

شهرخوست (پژواک، ۲۶ قوس ۹۷): برخی نامزدان معترض ولسی جرگه درخوست، در برابر مقام ولایت خیمه تحصن برپا کرده و دروازه مقام ولایت را به رسم اعتراض به روی مامورین مسدود نموده اند.
نامزدان معترض متذکره، درحالی دروازۀ مقام ولایت را به روی مامورین و مردم عادی بسته کرده اند که دیروز در منطقه دوماندۀ ولسوالی خوست، شاهراۀ خوست- گردیز را نیز به روی ترافیک مسدود کرده بودند.
نامزدان یادشده مدعی اند که در انتخابات ولسی جرگه،  مسئولین دفتر ولایتی انتخابات به نفع برخی نامزدان مشخص مرتکب تقلب گسترده شده و تقاضا دارند تا همه آرا در موجودیت ناظرین بین المللی و داخلی، دوباره شمارش شود.
عبدالولی واحدزی یکتن از نامزدان معترض که درفهرست نتایج ابتدایی، نامش درج نیست و به گونه اعتراض در خیمه تحصن حضور یافته، به آژانس خبری پژواک گفت که باوجود فیصله کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر شمارش دوبارۀ همه آرا، دفتر ولایتی انتخابات هنوز هم از این فیصله سرپيچی می کند.
نامبرده علاوه کرد: "آرای بدون بایومتریک، به هیچوجه مورد قبول ما نیست و باید باطل اعلان شود، ۲۸ مورد را که به کمیسیون شکایت های انتخاباتی سپرده، خواهان دریافت پاسخ آن استیم و ضمنا آرايی که توسط مهاجرین وزیرستانی، به نفع برخی نامزدان مشخص استفاده شده نیز وضاحت داده شود."
عجب نور منگل نامزد دیگر معترض، طی گفتگو با آژانس خبری پژواک گفت که دروازه مقام ولایت و شاهراۀ خوست – گردیز را تا زمان دریافت پاسخ مثبت از سوی حکومت و کمیسیون های انتخابات مسدود نگه می دارند.
وی افزود: "زمانیکه ۹۱ مرکز تحت فشار و تفتیش قرار گرفت، در ورق تی بی، یک نامزد ۵۰۰ رای داشت؛ اما در صندوق پنج رای موجود بود، در همه ۹۱ مرکز ۴ هزار رای تقلبی استفاده شده که هیچکدام در ورق تی بی نبود، اکنون ما ۳۶ نامزد به این فیصله رسیدیم که آرای ۹۱ مرکز متباقی باید تفتیش شود."
درعین حال، حامیان نامزدان معترض نیز هشدار می دهند، در صورتیکه حکومت و هر دو کمیسیون انتخابات به صدای آنها گوش ندهند و به آرای پاک آنان ارج گذاشته نشود، حرکت های مدنی گسترده را راه اندازی خواهند کرد.
کمال خان و حیات الله دو باشنده خوست، در مورد به پژواک گفتند که امروز برای مردم خوست قدعلم نموده اند، هدف شان داشتن انتخابات شفاف است؛ زیرا یگانه راه حل مشکلات شان انتخابات شفاف می باشد.
 آنها از کمیسیون انتخابات تقاضا داشتند تا آرای پاک و ناپاک را از هم جدا سازد و اگراین کار نشود، دروازه مقام ولایت همچنان مسدود خواهد بود.
درعین حال شاه جهان رییس دفتر ولایتی انتخابات خوست، در جریان گفتگو با آژانس خبری پژواک، ادعاى نامزدان را رد نمود که گویا  به نفع برخی نامزدان مشخص ولسی جرگه، تقلب نموده اند.
نامبرده این را نیز گفت که شمارش همه آرا، از حیطه صلاحیت آنها خارج است و از نامزدان خواست تا شکایات و خواست های شان را با دفتر مرکزی شریک سازند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.