Add new comment

پل علم (پژواک،۲۰ قوس ۹۷): شماری نامزدان ولسی جرگه در لوگر، کمیسیون ولایتی انتخابات را به فساد و تقلب متهم نموده ومدعی شدند که حق آنها تلف و کسانی کامیاب اعلان شده که مردم برای شان رای نداده اند.
برای انتخابات ولسی جرگه، از لوگر به شمول پنج زن ۳۵ تن نامزد شده بودند که از جمع آنان، دیروز در فهرست ابتدایی خواجه محمد اسماعیل صدیقی، انجنیز محمد آصف نبی زاده، وفی الله افتخار و هما احمدی پيروز اعلان شدند.
اما در پل علم مرکز لوگر، ۲۳ نامزد به دفتر ولایتی کمیسیون شکایات رفته بودند و در مورد اعلان نتایج ابتدایی، از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، اعتراض و شکایت شان را ثبت کردند.
آنان هوشدار دادند، درصورتیکه کمیسیون شکایات، شکایت های آنها را بررسی نکند، شاهراه کابل – لوگر را مسدود نموده و حرکت های مدنی را راه اندازی خواهند کرد.
سید فرهادی اکبری نامزد ولسی جرگه از لوگر گفت که کمیسیون ولایتی انتخابات خلاف توقعات و آرای مردم عمل نموده، کسانی را که پیروز اعلان نموده، مردم به آنها رای نداده و صندوق ها به اساس جعل برای شان پر شده اند.
نامبرده علاوه کرد: ((کمیسیون انتخابات، آن سه تن قشر ذکور را موفق اعلان نموده که در روز رایدهی آرای کم را کسب کرده بودند و آرای مراکز که توسط کمیسیون شکایات باطل و قرنطین اعلان شده بود، نیز در جمع آرای شان افزوده شده اند.))
خالد مهمند یکتن از نامزدان دیگر می گوید که کمیسیون ولایتی انتخابات با مردم این ولایت خیانت نموده و به عوض آرای پاک و بایومتریک شده، مردم را با تقلب کامیاب اعلام کرده است.
نامبرده علاوه می کند: ((ما اکثر نامزدان از کمیسیون شکایات تقاضا داریم تا آرای جعلی و خیالی را از آرای سفید و بایومتریک شده مجزا سازند، حق را به حقدار محول نمایند، اگر چنین نشود، مظاهرات را راه اندازی خواهند کرد.))
صالح محمد احمدزی نامزد دیگر معترض گفت که کمیسیون انتخابات آرای واقعی مردم را نظر انداز کرده و در بدل پول به نامزدان کامیاب اعلان شده در دفتر صندوق ها پر شده اند و آنها در این عرصه اسناد و شواهد نیز دارند تا آن را در اختیار کمیسیون شکایات قرار دهند.
به قول وی، آنان از کمیسیون شکایات می خواهند که شکایت های نامزدان را به دقت بررسی کند، به آرای مردم ارج بگذارد و نامزدان واقعی را موفق اعلان کند.
از جانب دیگر رحمت الله حقمل، رییس ولایتی کمیسیون شکایات لوگر پذیرفت که در کمیسیون انتخابات ولایتی این ولایت، تقلب بی نظیر صورت گرفته، مراکز و آرای که توسط آنها باطل اعلان شده بود، به نفع چند تن از آن استفاده شده است.
نامبرده می گوید: ((کسانیکه در لیست ابتدایی کامیاب اعلان شده، آنان به اساس جعل و تقلب کارمندان انتخابات و پول موفق شده اند، روز انتخابات آرای شان خیلی کم بود، برخی مراکز و آرا را قرنطین نموده بودیم، اما کمیسیون انتخابات آنها را شمارش نموده و دراین راستا فساد قابل ملاحظه صورت گرفته است.))

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.