Add new comment

کابل(پژواک،٥ قوس۹۷): کمیسیون انتخابات،  نماینده گان پیشتاز انتخابات ولسی جرگه ولایت پروان را اعلام کرد .
براساس این نتایج،شش نفرشامل ٢زن از ولایت پروان به مجلس نمایندگان راه یافته ‌‎اند، این نتیجه ابتدایی است و نتایج نهایی پس از بررسی کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام خواهد شد.
عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که به اساس فیصله نامه این کمیسیون هریک عبدالعزیز همایون هریرود با کسب (۱۴۵۰۱) رای، الحاج میر رحمن رحمانی با کسب (۱۰۶۵۸) رای، صدیق احمد عثمانی با کسب (۱۰۰۱۸)  رای و الحاج عبدالظاهر سالنگی با کسب (۹۳۶۰) رای از جمله نامزدانی اند تاکنون بیشترین آرا را بدست آورده اند.
وی گفت که به اساس نتایج ابتدایی ولسی جرگه ولایت پروان، دو خانم هر یک ذکیه سنگین با کسب (۵۴۳۸) رای و ماستر سامعه عزیزی سادات با کسب (۲۹۱۱) رای نیز از جمله نامزدانی اند که بیش ترین آرا را کسب کرده اند.
موصوف گفت که اشخاص، احزاب سیاسی و سایر نهادها می توانند؛ در خلال مدت دو روز کاری بعد از نشر فهرست ابتدایی کاندیدان، در رابطه به عدم واجد شرایط بودن آنان در کمیسیون شکایات انتخاباتی اعتراض درج نمایند.
او تصریح کرد : (رأی هیچ کس ضایع نشده، رأی مردم یک امانت است و به شکل یک امانت در تمام پروسه از آن حمایت شده و به هرکسی که مردم رأی داده باشند آن شخص به پارلمان راه مي یابد، با تمام شفافیت کار جریان داد و حق به حقدار سپرده می شود.)
موصوف، با اشاره به این که اين نتايج ابتدايى انتخابات مى باشد واحتمال دارد درلست نهايى تغييرات به وجود آيد.
رییس کمیسیون مستقل انتخابات، همچنان ياد آور شد که  نتایج ابتدایی ولایت‌ های باقی ‌مانده نیز اعلام خواهد شد.
این در حالی است که قبل از این نتایج ابتدایی انتخابات ولسی جرگه ولایات پنجشنیر، زابل، لغمان، کاپیسا، نیمروز، دایکندى، بامیان، جوزجان، فراه و ارزگان را نيز اعلام شده است.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.