Add new comment

ترینکوت (پژواک، ۵ قوس ۹۷): ده ها طرفدار، یک نامزد اناث در شهر ترینکوت ارزگان، در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات توسط کمیسیون انتخابات، مظاهره کردند و کمیسیون را به تقلب متهم نمودند.
چهار روز پیش، کمیسیون مستقل انتخابات در کابل، نتایج ابتدایی انتخابات پنج ولایت را اعلان نمود که ولایت ارزگان نیز درآن شامل بود.
به اساس این نتایج؛ بسم الله جان محمد، قدرت الله رحیمی و انوشه بارکزی، از ارزگان به ولسی جرگه راه یافته بودند.
اما ده ها حامی گلالی محمدی یکتن از نامزدان این ولایت، امروز( ۵ قوس) به رسم اعتراض تجمع کرده بودند و بر کمیسیون انتخابات اتهام وارد کردند که آرای کاندید مورد علاقه آنها را کم کرده  و به عوض آن، بارکزی را کامیاب اعلان نموده است.
عبدالباری باور ناظم این نشست اعتراضیه، به آژانس خبری پژواک گفت که کمیسیون انتخابات، یک نامزد زن را که کمتر از ۴۰۰ رای را کسب کرده بود، با ۷۳۷ رای وی را کامیاب اعلان نمود.
موصوف افزود که راجع به نامزد متذکره، ثبوت جامع در اختیار دارند و برای دفاع از رای شان، آنها به هر نوع خشونت متوسل شده می توانند.
اسدالله پشتون یکتن از طرفداران دیگر وی، کمیسیون را به تقلب متهم کرد و تقاضا نمود که آرای سیاه و سفید باید ازهم تفکیک شوند.
 معترضین هوشدار دادند که اگر به صدای آنها گوش داده نشود، مظاهرات گسترده را راه اندازی خواهند کرد، شاهراه ها را مسدود نموده و در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک نخواهند ورزید.
آژانس خبری پژواک تلاش ورزید تا در ارزگان، نظر کمیسیون انتخابات را به دست آورد؛ اما موفق نشد.
اما عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات، دیروز طی یک کنفرانس خبری در کابل گفته بود که این نتایج ابتدایی است، اگر کسى اعتراض یا شکایت دارد، با اسناد به کمیسیون شکایات مراجعه نماید.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.