Add new comment

ایبک(پژواک، ٢٤ عقرب ٩٧): مسوولین کميسیون شکایات انتخاباتی در سمنگان می گویند که پنج کارمند موقتی کمیسیون مستقل انتخابات را در پیوند به انجام جرایم و کتمان تخلف های انتخاباتی به څارانوالی معرفی شده اند.
محمد ایوب حقیار منشی و سخنگوی دفتر ساحوی کمیسیون شکایات انتخاباتی در سمنگان گفت که افراد یادشده شامل رییس محل شماره یک مرکز رای دهی مدرسه خواجه زاهد، رییس محل شماره دوم با مدیر مرکز رای دهی آن مرکز، رییس محل شماره سوم و مدیر مرکز مکتب علاوالدین در ولسوالی روی دو آب می باشد.
موصوف افزود که تلف کردن اوراق رای دهی، پیشبرد پروسه خلاف طرزالعمل در روز انتخابات و کتمان نمودن تخلف های انتخاباتی که جرم انتخاباتی شمرده می شود، از این افراد سر زده است.
او گفت که به همین دلیل آرای محل اول و دوم مربوط مرکز رای دهی مدرسه خواجه زاهد ولسوالی روی دو آب که جمعا ٤٦٣ رای می شد، بی اعتبار و باطل اعلان شد.
به گفته وی، این آرا مربوط به چهار نامزد انتخابات ولسی جرگه می شود که حق استيناف طلبی محفوظ می باشد.
حقیار تصریح نمود که در روز رای دهی و ٤٨ ساعت بعد از روز انتخابات در سمنگان ١٢٧ شکایات ثبت شده است.
موصوف افزود که تا به حال آرای ١٩ محل مربوط به لیسه آبخورک سفلی، مدرسه خواجه زاهد، مکتب علاوالدین، ولسوالی روی دو آب، لیسه ذکور چهاردهی، زیرکی ولسوالی دره صوف بالا و قریه دره ژوندون ایبک تفتیش و بازشماری شده است.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.