Add new comment

میمنه(پژواک، ۱۶ عقرب ۹۷): رئیس شورای ولایتی فاریاب، سقوط پیهم پوسته های امنیتی در این ولایت را، انگیزۀ سیاسی و پلان شده می داند و ادعا می کند که حکومت می خواهد تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، "قصداً" فاریاب را سقوط دهد.
محمد طاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب، با نگرانی از بدتر شدن وضعیت امنیتی و سقوط پیهم پوسته ها در این ولایت، به آژانس خبری پژواک گفت که مناطق وسیعی از فاریاب به شمول ولسوالی های بلچراغ و غورماچ، در یک سال اخیر به دست مخالفین مسلح افتاده است.
موصوف افزودکه در شش ولسوالی قیصار، المار، خواجه سبزپوش، شیرین تگاب، دولت آباد و قرمقول؛ دولت در ساختمان محصور است و باقی مناطق، یکی پی دیگر سقوط می کند و یا به دست طالبان سپرده می شوند.
وی گفت که از یک هفته به این سو، درمنطقه سرحوض جنگ شدید جریان دارد، نیروهای امنیتی و خیزش مردمی دفاع کردند؛ اما دیشب نیروهای کوماندو ۵ پوسته را بدون درگیری ترک کرده در قرارگاه شان جابجا شدند.»
رئیس شورای ولایتی فاریاب افزود: «سقوط پایگاه های امنیتی و ترک کردن پوسته ها بدون درگیری واضح می سازد که حکومت، اهداف شوم دارد و تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، فاریاب را به مخالفین می سپارد و مسئولین محلی را با چرخبال از مرکز ولایت بیرون و فاجعه می آفریند.»
موصوف با ابراز نگرانی افزود که اگر منطقه سرحوض سقوط کند، شهر میمنه مرکز ولایت، مستقیاً زیر تهدید قرار گرفته سقوط می کند؛ زیرا هیچ راه رسیدن نیروی کمکی وجود ندارد و تمام شاهراه ها در اختیار مخالفین قرار می گیرد.
با این حال، یک مسئول طالبان در ولسوالی پشتونکوت تائید می کند که نیروهای کوماندو، دیشب یک پایگاه و ۵ پوسته را بدون درگیری ترک کرده اند و در حال حاضر در تصرف آنان می باشد.
یک منسوب قطعه کوماندو در شمال که خواست نامی از او در گزارش گرفته نشود، اظهارات رییس شورای ولایتی فاریاب را در رابطه به پلان حکومت مرکزی غرض سقوط دادن این ولایت، دیدگاه شخصی وی عنوان کرد.
موصوف افزود: «یک شب پیش طالبان قریه سنگ زرد را از کنترول نیروهای خیزش مردمی خارج ساختند و پوسته های کوماندو، در جایی قرار داشت که جز  سنگ و کوه چیز دیگری وجود نداشت؛ و آنان بدون مصحلت با مقامات پوسته ها را ترک کردند.»
در عین حال، یک منبع معتبر به پژواک گفت که نیروهای کوماندو، زمانی پوسته شان را ترک کردند که قوماندان این قطعه و ولی محمد رحمانی برادر رییس شورای ولایتی که قوماندان نیروهای خیزش مردمی در سرحوض است، باهم مشاجره کردند.
یک شب قبل، طالبان از تصرف قریه سنگ زرد در منطقه سرحوض خبر داده مدعی شدند که ۵ کوماندو و ۵ نیروی خیزش مردمی را کشتند؛ اما منابع دولتی، کشته شدن یک کوماندو و چهار نیروی خیزش مردمی را تایید کردند.
منطقه کوهستانی سرحوض؛ زادگاه رییس شورای ولایتی، در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر میمنه  موقعیت دارد. درآنجا بند آبگردان که شهر میمنه و ولسوالی پشتونکوت را بهره مند می سازد وجود دارد که از دو سال به اینسو محاصره می باشد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.