Add new comment

قلعۀ نو (پژواک، ٢ عقرب٩٧): شمارى از هواداران سه نامزد ولسى جرگه از بادغيس، در يک گردهمايى اعتراضى گفتند که در ولسوالى جوند اين ولايت، در انتخابات تقلب گسترده شده و بايد بررسى گردد.
اين افراد که تعداد آنها به حدود ١٥٠ تن مى رسيد، طرفداران سه نامزد ولسى جرگه از اين ولايت (عبدالغفورمحمدی، محمد موسی هجوم و رمضان سخی زاده) بودند که امروز در مقابل دفتر ساحوى کميسيون مستقل انتخابات و دفتر ولايتى کميسيون شکايات انتخاباتى در قلعه نو مرکز ولايت بادغيس، تجمع اعتراضى کردند.
آنها، پوليس و همچنان افراد مسلح غيرمسئول را به تقلب در انتخابات در جوند متهم کرده بودند  .
در يکى از شعارهاى آنها نوشته است: «عدم اجازه حضور ناظرين و نبود نيروهاى اردوى ملى در سايت هاى انتخاباتى پيراجى، جلايى و الله يار ولسوالى جوند، پرسش برانگيز بوده و زمينه تقلب گسترده را فراهم ساخته است.»
جنيدالله اشکانى يک تن از هوادران عبدالغفور محمدى که به نمايندگى از اعتراض کننده گان صحبت مى کرد، گفت که افراد مسلح غيرمسئول در ولسوالى جوند به نفع نامزدان مشخص، دست به تقلب گسترده در انتخابات زده اند.
وى افزود که آنها خواهان بررسى جدى اين تقلب ها مى باشند و از کميسيون مستقل انتخابات و کميسيون شکايات هاى انتخاباتى مى خواهند که آراى پاک را از آراى ناپاک و تقلبى جدا کنند.
نقیب الله امینی سخنگوی قوماندانی امنیه بادغیس، دخالت پولیس در روند انتخابات را رد می کند.
امان الله امان رييس دفتر ساحوى کميسيون مستقل انتخابات، به گونه مشخص در مورد تقلب در جوند صحبت نکرد؛ اما گفت که شکايت هاى موجود از تقلب و تخطى ها در انتخابات بررسى مى شود.  

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.