Add new comment

نیلی(پژواک، ٢٨ ميزان ٩٧): شماری از مسئولان دایکندی مى گويند که به دليل کار نکردن دستگاه هاى بايومتريک، عدم بلدیت از چگونگی استفادۀ اين دستگاه ها، نبود لیست و کمبود اوراق رايدهى، شمار زيادی از باشنده هاى اين ولايت از حق راى دهى محروم مى شوند، که بايد به اين مشکل توجه جدى صورت گيرد.
عبدالقادر حیدری ولسوال میرامور دایکندی، درصحبتى با آژانس خبری پژواک گفت که در قریه «ندگ» از ٩٠٠ تنی که تذکره های شان را راجستر کرده اند، تنها نام ٤٠٠ تن آنان شامل لیست رای دهندگان شده است.
به گفته او، در مراکز رای دهی «مکتب تگاب، حسینیه قونقور و حسینیه زاغ مرده» این مشکل به صورت جدی وجود دارد.
وی با بیان اینکه در برخی محلات زنانه، دستگاه بایومتریک فعال نبوده، افزود این سیستم به جای آن که کار را سهل سازد، سخت تر کرده است.
یعقوب شفق ولسوال شهرستان دایکندی نیز گفت که به دلیل عدم بلدیت کارمندان کمیسیون انتخابات به استفاده از دستگاه های بایومتریک، در محل زنانه در مرکز رای دهی «غاف»، با گذشت سه ساعت هم پروسۀ رايدهى آغاز نشده است.
شیر جان محمدی ولسوال اشترلی دایکندی، به پژواک گفت که تمام محلات و مراکز رای دهی در این ولسوالی فعال است؛ اما در برخی محلات رای دهی زنانه دستگاه های بایومتریک فعال نشده است و در مرکز ولسوالی نیز برخی کسانی که تذکره شان راجستر شده اند، نام شان در ليست نیست.
سید محمد رفعت ولسوال کجران دایکندی نیز گفت: «جریان رای دهی در برخی مناطق این ولسوالی دیرتر آغاز شده است و دستگاه بایومتریک، در برخی محلات به درستی کار نمی کند.»
موصوف افزود که تا حال، هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد و مردم با «شور و هیجان» به مراکز و محلات رای دهی حضور یافته اند؛ اما برخى مشکلات تخنيکى سبب مختل شدن پروسۀ رايدهى درشمارى ازمراکز شده است.
سید محمد هاشمی ولسوال کیتی گفت که در برخی محلات رای دهی کیتی، اوراق رای دهی نسبت به افراد راجستر شده کم  ارسال شده است.
موصوف افزود که دستگاه بایومتریک، در برخی مراکز به درستی کار نمی کند و باید زمان رای دهی تمدید شود.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.