Add new comment

فراه(پژواک، ٢٢ميزان٩٧): دفتر ولايتى کميسيون مستقل انتخابات در فراه مى گويد موضوع عبدالکریم شفق که زندانى است؛ اما از فراه نامزد ولسى جرگه شده است، تا دو روز ديگر نهايى مى شود.
عبدالکريم شفق، در حالى نامزد ولسى جرگه مى باشد، که حدود هفت ماه پيش به جرم داشتن کارت جعلى معلوليت در زندان مرکزى فراه زندانى شده است. درحال حاضر، مبارزات انتخاباتى شفق از سوى پسران او پيش برده مى شود.   
دادالله قانع عضو شورای ولایتی فراه، ضمن ارايه این مطلب به آژانس خبری پژواک گفت که عبدالکریم شفق از هفت سال پيش در حالى کارت معلوليت را از ریاست کار و اجتماعی دريافت کرده بود که کدام معلوليت ندارد.
وى افزود که او سالانه مبلغ شصت هزار افغانی از بانک به دست مى آورد؛ اما سرانجام از سوى استخبارات همراه با برادرش که کارمند رياست کار و اجتماعى است، شناسايى، بازداشت و به پنجه قانون سپرده شد.
به گفته این عضو شورای ولایتی فراه، شفق زمانى خود را نامزد ولسى جرگه ساخته است که چند وقت پيش به ضمانت از زندان رها شده بود؛ اما دوباره در زندان فراه زندانى شده است. 
به گفته قانع، اين يک نوع تخطى است؛ زيرا شخصى محکوم به زندان نمى تواند خود را نامزد کند.
قانع افزود که کميسيون انتخابات بايد در مورد پاسخ بگويد. 
در همین حال، یک تن از کارمندان ریاست کار و امور اجتماعی فراه که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، گفت که عبدالکریم شفق هفت سال قبل، توسط افراد مسلح ناشناس اختطاف شد و  زمانی که از قید ربایندگان آزاد شد، برادرش در یک عریضه به این ریاست او را مریض و دچار مشکل عصبى و نسبتا فلج معرفى کرد و به او کارت معلوليت داده شد.
به گفته این کارمند ریاست کار و امور اجتماعی فراه؛ اما بعد از رسوايى جعل در اين کارت، عبدالکریم شفق، برادرش عبدالقیوم که کارمند کار و امور اجتماعى بود و یک تن از داکتران توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیدند.
موصوف گفت که عبدالکریم شفق به سه سال، داکتر و بردار شفق هرکدام به یک، يک سال حبس محکوم به مجازات شده اند.
در همین حال، منیراحمد پارسا ریيس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در فراه گفت  قرار معلوماتى که کميسيون شکايات انتخاباتى به او داده است، قضیه عبدالکریم شفق به دفتر مرکزی اين کميسيون گزارش داده شده است و به احتمال قوی، تا دو روز آینده در زمینه تصمیم اتخاذ خواهد کرد.
پارسا افزود که او در مورد چگونگى ثبت نام شفق به حيث نامزد معلومات ندارد؛ زيرا او حدود دو هفته پيش به حيث رييس دفتر ولايتى کميسيون انتخابات تعيين شده است. 
اما میرویس عزیزی سرپرست پیشین دفتر ولايتى کميسيون انتخابات در فراه و کارمند فعلی اين دفتر گفت که عبدالکریم شفق در زمان ثبت نام برای کرسی ولسی جرگه، تمامی اسناد قانونی اش را طی مراحل کرده است.
او افزود که کميسيون، يک استعلام به قومندانی امنیه در مورد چگونگى مجرم بودن و يا عدم مجرم بودن شفق داده و اين مرجع، استعلام را جواب داده و گفته است که جرم ندارد. 
عزيزى گفت که تمام اسناد در اين مورد وجود دارد.  
پژواک خواست در مورد با دفتر مبارزات انتخاباتی عبدالکریم شفق گفتگو کند؛ اما حاضر نشد.
تماس با قوماندانى امنيه و دفتر شکايات انتخاباتى در فراه برقرار نشد؛ اما عليرضا روحانى سخنگوى کميسيون شکايات انتخاباتى گفت که دفتر ولايتى اين کميسيون، صلاحيت دارد در اين مورد تصميم بگيرد.
او افزود که موضوع، زمانى به دفتر مرکزى راجع مى شود که در ولايت حل نشود.

 

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.