Add new comment

Abducted Zabul residents freed in Ghazni

تعقيب نخست- قلات (پژواک، ٩ عقرب ٩٤): مسوولين امنيتى و اعضاى شوراى ولايتى زابل مى گويند که در نتيجۀ تلاش هاى آنان، ١٤ فرد ربوده شده از خاک افغان، دوباره رها شده اند.
شايان ذکر است که هفتۀ گذشته ، باشندگان ولسوالى جاغورى، ١٤ باشندۀ ولسوالى خاک افغان ولايت زابل را به اين اتهام اختطاف کرده بودند که افراد مسلح خاک افغان سال گذشته، ٣٠ باشندۀ جاغورى را ربوده بودند.
حاجى عطاجان حق بيان رييس شوراى ولايتى زابل، به تاريخ ٩ عقرب به آژانس خبرى پژواک گفت که شوراهاى ولايتى زابل وغزنى و اعضاى ولسى جرگه بعد از وقوع رويداد، تلاش ها را به منظور حل مشکل آغاز کرده اند.
نامبرده افزود که بعد از چند روز گفتگوها توانستند تا اين منازعه را صلح آميز رفوع نمايند و افراد ربوده شده بدون کدام شرط رها شدند.
حق بيان از دولت خواست که با اختطافچيان برخورد قانونى نمايد تا در آينده همچو واقعات که سبب بى اتفاقى در ميان اقوام افغانستان مى گردد، رُخ ندهد.
احمدخالد ساپى مشاور والى زابل نيز گفت که اين مشکل، صلح آميز حل شده است. نامبرده به آژانس خبرى پژواک گفت که جهت بررسى واقعه، هيئت از کابل نيز آمده بود که به کمک آنها ادارۀ ولايتى توانست اين افراد را به گونۀ مصوون رها نمايد و دوباره به منازل شان برگرداند.
قرار گفتۀ ساپى،  شمارى از مخالفين دولت تلاش مى ورزند تا منازعات قومى و زبانى را درمنطقه ايجاد نمايند؛ اما اکنون مردم فهميده و فريب نمى خورند.
اسدالله کاکر عضوى شوراى ولايتى زابل گفت که از حل مشکل خرسنداست؛ اما دولت بايد جلو افراد مسلح خودسر را بگيرد و جزاى قانونى براى شان تجويز نمايد.
به گفتۀ وى، اگر هر مشکل باشد، بايد از مجراى قانون حل گردد، نه اينکه افراد خودسر بر منازل مردم حمله کنند و مردم عادى را بکشند و يا اسير کنند.
محمد عمر عمرى عضو ديگر شوراى ولايتى، از ساکنين منطقه تقاضا کرد که بايد در مناطق شان به چنين افراد اجازه ندهند تا بر اقوام ديگر حمله کنند؛ زيرا به گفتۀ وى جنگجويان خارجى، مشکلات مى آفرينند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.