Add new comment

والي: په تېرو ١٤ کلونو کې بادغيس ته هېڅ پاملرنه نه ده شوې

قلعه نو(پژواک، ٦عقرب ٩٤): والى جديد بادغيس ميگويد که حکومت مرکزى در جريان ١٤ سال گذشته، توجه لازم به اين ولايت نکرده است.
داکتر جمال الدين اسحاق والى جديد بادغيس، به تاريخ(٦عقرب) درمصاحبۀ اختصاصى با آژانس خبرى پژواک گفت که در ١٤ سال گذشته، کارهاى زياد در بخش بازسازى و پيشرفت در اين ولايت به علت عدم توجه حکومت مرکزى صورت نگرفته است.
وى همچنان گفت که پروژه هاى اين ولايت، در زمان مقامات محلى وقت نيز به اساس يک پلان منظم تطبيق نشده است.
موصوف افزود که مراکز صحى اين ولايت در يک وضعيت بد قرار دارد، شمار زيادى از مکاتب تعمير ندارد، سرک هاى ولسوالى ها قيرريزى نشده و کارهاى برخى پروژه ها ناتمام مانده است.
اسحاق علاوه کرد که تامين امنيت، انتقال برق از ترکمنستان، قيرريزى سرک حلقوى و تطبيق پروژۀ آب آشاميدنى صحى در قلعه نو در حال تطبيق است.
والى گفت در نظردارد که عمليات تصفيوى درمناطق نا امن بادغيس انجام دهد؛ اما قبل از آغاز نمودن عمليات، مشوره با سران قومى و هماهنگى نيروهاى امنيتى لازم است.
وى افزود: "جنگلات پستۀ بادغيس حالا در کنترول زورمندان است و همه ساله از اين مدرک ميليون ها دالر عايد دارند؛ ما از يک سو تلاش داريم که اين جنگلات از چنگ زورمندان بيرون شود و از سوى ديگر، نهال هاى جديد پسته شانده شود.
جمال الدين اسحاق گفت که در مورد انتقال برق از ترکمنستان به بادغيس، با رييس جمهور محمد اشرف غنى صحبت کرده و او اطمينان داده که حکومت به اين بخش توجه لازم خواهد داشت.
وى همچنان افزود که با تمديد برق، بادغيس را با يک ولايت صنعتى مبدل خواهد کرد و بر وضعيت اقتصادى مردم، تاثير مثبت خواهد داشت.
به گفتۀ والى، همکارى مردم در بخش تقويت حکومتدارى محلى بسيار مهم است و خوشبختانه که مردم بادغيس با دولت همکارى کامل دارند.

 

 

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.