Add new comment

اتاق تجارت در کاپيسا گشايش يافت

محمود راقى (پژواک، ٢٧ اسد ٩٤): در کاپيسا براى نخستين بار اتاق تجارت افتتاح گرديد و با فعاليت آن، بسا مشکلات تاجران رفع خواهد شد.
در مراسم گشايش ساختمان اين دفتر، خان جان الکوزى معاون اتاق تجارت و صنايع، سيدخالد والى کاپيسا، اعضاى شوراى ولايتى و مقامات محلى اشتراک ورزيده بودند.
حاجى ظاهر حکيمزاده رييس اتاق تجارت وصنايع کاپيسا، به آژانس خبرى پژواک گفت که عدم موجوديت اتاق تجارت در اين ولايت، مشکلاتى را براى تاجران خلق کرده بود.
قرار گفتۀ نامبرده، تجارت به گونۀ نامنظم جريان داشت و همچو مرجعى نبود تا امور سوداگرى را تنظيم نمايد.
موصوف علاوه کرد که با گشايش اين اداره، کارهاى آنها منظم و درعرصۀ پيشرفت اقتصادى نقش مهم را ايفا خواهد نمود.
حکيمزاده گفت که کاپيسا ولايت زراعتى است، انگور، انار، چهارمغز و  مواد ديگر اين ولايت، به ولايات ديگر و خارج از کشور صادر مى گردد.
به گفتۀ وى، اکنون براى تاجران کاپيسا يک مرکزيت ايجاد شده که آنها مى توانند امور اقتصادى و تجارتى شان را در اين اداره تنظيم نمايند.
نامبرده علاوه نمود که  اعمار ساختمان اين اداره، حدود ١٥ ميليون افغانى هزينه برداشته که از بودجۀ دولت تمويل شده است.
حسين سنجنى رييس شوراى ولايتى کاپيسا، به پژواک گفت که تاکنون در اين ولايت، ادارۀ مشخص وجود نداشت که تاجران محلى، کارهاى شان را از طريق آن منظم و مشکلات خود را رفع نمايند.
قرارمعلومات وى، شمار سرمايه گذاران و تاجران در کاپيسا زياد است و با فعال شدن اين اداره، اقتصاد اين ولايت ترقى خواهد کرد.
رييس امور زنان کاپيسا مى گويد که تاکنون در اين ولايت، محل ويژه براى نمايشگاه صنايع دستى زنان  موجود نبود؛ اکنون با افتتاح اتاق تجارت اين مشکل حل گرديد.
حاجى عارف تاجر محلى حصۀ اول کوهستان، از ايجاد اتاق تجارت ابراز خرسندى نمود و افزود  مشکلاتى که تا حال در عرصۀ تجارت وجود داشت، با گشايش اين اداره رفع خواهد شد.
نامبرده به پژواک گفت که با آغاز فعاليت اين اتاق، تسهيلات بيشتر براى تاجران منطقه فراهم خواهد شد تا آنها بتوانند اموال شان را با سهولت به شرق و شمال کشور صادر کنند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.