Add new comment

عروسى دسته جمعى ٣٢ زوج در سمنگان برگزار شد

ايبک (پژواک، ١٧ اسد ٩٤): امروز برای نخستین بار، جشن عروسی دسته جمعی ٣٢ زوج جوان در شهر ايبک مرکز ولايت سمنگان برگزار گرديد.
این جشن عروسی دسته جمعی، به کمک مالی حاجی عبدالقدوس ارباب زاده یک تن از باشندگان این ولایت مقیم عربستان سعودی، طی دو محفل جداگانۀ مردانه و زنانه در هوتل قصر الماس شهر ایبک برگزار گردید.
در اين مراسم، حدود سه هزار تن از خويشاوندان دامادان و عروسان شرکت کرده بودند.
مولوی عبدالقدیر یک تن از علمای دينى در اين مراسم سخنرانى نموده، برگزاری چنین محافل  را مطابق به احکام دین اسلام خواند و از مردم خواست تا مراسم عروسی ها را مطابق به احکام دین اسلام برگزار کنند و ازعروسی های مجلل ومصارف زیاد بپرهیزند.
محمد هاشم سروری عضو شورای ولایتی و ریيس کميسیون برگزاری این مراسم گفت که ٣٢ زوج يادشده، جوانانى است که به دليل مشکلات اقتصادى شان قادر به برگزارى مراسم عروسى نبودند.
وى گفت که اين ٣٢ زوج باشندگان مناطق مختلف ولسوالى هاى حضرت سلطان، خرم سارباغ و دره صوف پايین اين ولايت می‌باشند.
موصوف خاطرنشان کرد که حاجى عبدالقدوس، برعلاوۀ پرداخت مصارف برگزارى اين مراسم، براى هر جفت (داماد و عروس) یک تخته قالین ١٢ متره، یک دانه انگشتری طلاى عربی و ٥٠٠ دالر امریکای پول نقد نیز داده است.
به اساس معلومات او، مجموع مصارف اين مراسم، با تحايف يادشده به ٥٥ هزار دالر امريکايى رسيده است.
حاجی عبدالقدوس گفت که هدف از برگزارى اين مراسم، کمک به جوانانى است که در چند سال اخير به دليل نداشتن پول، نمى توانستند مراسم عروسى شان را برگزار نمايند.
يک تن از دامادان به نام عبدالبصير باشنده شهر ايبک، به اساس قرعه، خوش چانس برنامه شناخته شد و جايزه ١٥٠٠ دالرى را  نيزدريافت کرد.
عین الدین ٢٨ ساله باشنده قریه خواجه اسماعیل ایبک و يک تن ديگر از دامادان گفت: "چهار سال قبل شرینی خوری نموده بودم، در سه سال گذشته به کابل رفتم کار کردم و ٣٠٠ هزار افغانی مهر خانم خود را پرداختم؛ اما نتوانستم دراین مدت به نسبت نداشتن پول عروسی کنم."
وى به نمايندگى از ساير دامادان، از حاجی عبدالقدوس و کميسيون برگزارى اين مراسم اظهار سپاس نمود و از ساير کسانى که توان اقتصادى دارند، خواست تا به هدف کمک به جوانانى که مشکلات اقتصادى دارند، همچو مراسم را برگزار نمايند.
اين در حالى است که در چند سال اخير، از سوى تجار و برخى نهادها در شمارى از ولايات ديگر کشور چون کابل، بلخ، پروان، بغلان، هرات و غيره نيز همچو مراسم برگزار گرديده است.
 
 
 
 
 
 
 
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.