Add new comment

Bolstered security a panacea to problems: Ex PC head

شهرخوست (پژواک، ١٠ جوزا ٩٤): رييس پيشين شوراى ولايتى خوست ميگويد که اگر رييس جمهور به وضعيت امنيتى ولايات توجه بيشتر نکند، شايد کشور با بحران بيشتر مواجه گردد.
سيد کريم خاکسار، اين اظهارات را در مصاحبۀ اختصاصى با آژانس خبرى پژواک در حالى ابراز داشت که اخيراً حملات طالبان مسلح، در ولايات مختلف کشور شدت يافته است.
موصوف گفت که علاوه بر طالبان مسلح، فعاليت گروه داعش يا دولت اسلامى نيز در تعدادى از ولايات کشور ديده شده، که اين نيز يک تهديد جدى در برابر امنيت شمرده ميشود.
خاکسار به گونۀ مثال گفت که بعد از آغاز عمليات بهارى طالبان مسلح به نام عزم، وضعيت امنيتى ولايت خوست، باعث نگرانى مردم گرديده است.
وى افزود: "خوست از لحاظ امنيت يک مثال بود، هر کس به هر منطقۀ اين ولايت رفت و آمد کرده ميتوانست؛ اما حالا وضعيت برهم خورده، انفجارات بمى، قتل هاى هدفى و حملات دسته جمعى بر پوسته هاى امينتى سرحدى صورت ميگيرد."
خاکسار همچنان ضمن انتقاد مستقیم از رییس جمهور گفت به جاى اينکه به کارهاى بنيادى براى اصلاح کشور اولوليت دهد، مسايل ريزه و کوچک را پيش گرفته ست.
وى افزود: "صلح از همه چيز مهم است، به رييس جمهور غنى لازم است که براى بهبود وضعيت امنيتى افغانستان و جلوگيرى از حملات طالبان مسلح، گام هاى محکم بردارد."
موصوف علاوه بر اين، اين نيز يک اشتباه بزرگ رييس جمهور اشرف غنى خواند که اکثريت افراد بانفوذ که در جريان مبارزات انتخاباتى با وى همکار بوده اند، بعد از رسيدن به قدرت، از خود دور کرده اند.
خاکسار همچنان گفت که اکثريت مقامات مجرب دورۀ ١٣ سالۀ حامد کرزى رييس جمهور پيشين، در حکومت کنونى فراموش شده اند.
منبع افزود: "اگر رييس جمهور به وزرا و واليان پيشين در دولت خود جاى دهد، شايد از مشکلات زيادى که کشور را به بحران مى کشاند، جلوگيرى گردد."
خاکسار افزود که اگر رييس جمهور و رييس اجرائيه، صلاحيت هاى کارى مقامات بلندرتبۀ دولتى را نسبت به حال به هدف اصلاحات بيشتر نمايند، خواهند توانست که پلان هاى خود را به شکل درست تطبيق کنند.
موصوف براى بهبود وضعيت امنيتى کشور، به حيث شهروند از رييس جمهور خواست که در بخش تعيين واليان جديد، با در نظرداشت خواست هاى مردم، از دقت کار گيرد.
 خاکسار گفت: "به رييس جمهور لازم است، افرادى را به حيث والى ها انتخاب نمايد که در اين بخش، از تجربۀ خوب بر خوردار باشند و توانایی از بين بردن فاصله ميان دولت و مردم را داشته باشند."
وی همچنان گفت که رییس جمهور محمد اشرف غنی، مشاوران مجرب و کارشناس ندارد؛ و این چیزى است که رییس جمهور یک کشور، در بخش رهبری بهتر به آن نياز دارد.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.