کابل(پژواک،۳۰ دلو۹۸): داکترعبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی با اصدار حکمی، اعضای کمیسیون های انتخاباتی را ممنوع الخروج اعلام کرده است.
در مکتوب شماره ۹۰۷ مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۳۰، که کاپى آن به دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته است، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، به وزارت امور داخله هدایت داده است که به منظور اتخاذ تدابیر احتیاطی، رؤسا و اعضای هردو کمیسیون های انتخاباتی به شمول رؤسای دارالانشاء و معاونان شان، تا تصمیم قطعی محاکم ذیصلاح ممنوع الخروج اند.
در ادامه این حکم آمده است که اعضای متذکره کمیسیون های انتخاباتی، حق مسافرت به خارج از کشور را ندارند؛ زیرا خوف فرار آنها بنابر عدم ادای مسئولیت و وجیبه ملی شان، متصور است.
همچنان در این حکم، خطاب به وزارت امور داخله نوشته است که بدینوسیله موضوع به شما اخبار گردید، هر گونه غفلت در زمینه تطبیق هدایت فوق، پیگرد قانونی را در قبال دارد.
امید میثم معاون سخنگوی رئیس اجرایی حکومت نیز به آژانس خبری پژواک تاييد کرد که شب گذشته داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت؛ با صدور حکمی، اعضای کمیسیون های انتخاباتی را ممنوع الخروج اعلام کرد.
از سويى هم فضل احمد معنوی مسئول فنی دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز به آژانس خبری پژواک گفت که اعضای کمیسیون های انتخاباتی، به حكم دوكتور عبدالله ممنوع الخروج گرديدند؛ تا از خيانتى كه انجام داده اند پاسخ دهند؛ جزاء عمل حق است.
وی ادعا کرده است  که رهبری كميسيون های انتخاباتی، به هر سفارت كه مراجعه كرده اند، ويزه برای شان داده نشده است.
معنوی علاوه کرد: «ارگ، پاسپورت های سياسی به آنها توزيع كرد؛ تا به كشور تركيه كه پاسپورت سياسی، رفع ويزا است گريخته بتوانند.»
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.