کابل(پژواک، ۱۵ دلو ۹۸): کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که کارهای تخنیکی، رو به اتمام است و تا دو روز آینده، دوسيۀ انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ بسته خواهد شد.
چمن شاه اعتمادی رئیس دارالانشاظ کمیسیون شکایات انتخاباتی، امروز به رسانه ها گفت که قضایای عمده برای بررسی باقی نمانده است.
وی افزود که کمیشنران تلاش دارند تا در دو روز آینده، به قضیه های استینافی نقطۀ پایان بگذارند و به انتظار برحق مردم افغانستان پاسخ مثبت بدهند.
موصوف، با اشاره به تاخیر رسیدگی به شکایات، گفت که اندکی تاخیر در پروسه به معنای غفلت نیست، بلکه به منظور احتیاط و دقت بیشتر در پروسه ملی می باشد.
این در حالی است که روز گذشته؛ محمد قاسم الیاسی کمیشنر و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، گفت که در مورد ۵۰ درصد از قضایای استینافی تصمیم گرفته شده است و تلاش ها جریان دارد که تا دو روز آینده، در مورد سایر قضایای باقی مانده نیز تصمیم اتخاذ شود.
در انتخابات ششم میزان سال روان، مردم به ۱۳ کاندید رای داده اند. به اساس نتایج ابتدایی که به تاریخ اول جدی اعلام شد، تیم محمد اشرف غنی بیش از ۵۰ درصد و پس از آن، تیم عبدالله عبدالله بیش از ۳۹ درصد رای دارد؛ اما نتایج نهایی آن، تاهنوز اعلام نشده است.
پس از اعلام این نتایج، حدود شانزده هزار شکایت به ثبت رسید؛ اما کمیسیون شکایات انتخاباتی از این شکایات، نزدیک به ده هزار آن را بی مورد دانسته است.
این کمیسیون به اساس شکایات باقی مانده، آرای بیش از يکصد محل را باطل کرده و گفته است که آرای بیش از پنج هزار محل، باید بازشماری شود.
پس از آن، کمیسیون شکایات انتخاباتی، در (اول دلو) سال روان، در ۲۹ ولایت روند رسیده گی نزدیک به ۶۳۰۰ شکایت استینافی را آغاز کرد، و این روند براساس قانون باید در جریان ۱۵ روز کاری پایان یابد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.