چاريکار(پژواک١٢جدى ٩٨): ١٦١ کارمند دفتر ولايتى انتخابات در پروان در پیوند به تقلب، تخطی و تخلف شناسایی شده اند، که پس از بررسى شکايات، به نهاد هاى عدلى وقضايى معرفى خواهند شد.
مسئولان دفتر ولايتى کميسيون شکايات انتخاباتى درپروان، به آژانس خبرى پژواک گفتند پس از آنکه اين کارمندان درنتيجه  بررسی شکایت ها در پیوند به انتخابات ریاست جمهوری متهم شناخته شوند، به نهادهای عدلی و قضایی معرفی  مى شوند.
 منبع افزوده است که اين ها، کارمندان موقت دفترولايتى کميسيون انتخابات بوده اند.
 محمدهارون عزیزی رییس دفترولایتی کمیسیون شکایت های انتخاباتی پروان به پژواک گفت: "تا اکنون تحقيقات از٥٠ تن اين کارمندان ختم گرديده و روند تحقیق ما ادامه دارد."
درهمین حال، عبدالقاهر وهاب صافی مسئول دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات پروان گفت که این کارمندان شامل رییس برخی محلات، مسئول بایومتریک و دیگربخش های این کمیسیون بوده اند.
صافى افزود: "با استفاده از آدرس ها که نزد ما موجود بود، درشناسايى کارمندان شامل لیست، با کمیسون شکایتی همکارى کرديم."  
مسئولان دفتر ولایتی کمیسیون شکایت های انتخاباتی درپروان مى گويند که پس از اعلام نتایج ابتدايى انتخابات ریاست جمهوری، ٩٠ شکایت دراين مورد را ثبت نموده اند.
محمدهارون عزیزی رییس دفترولایتی کمیسیون شکایت های انتخابتی پروان گفت که ٩٤ شکایت ثبت شده مربوط به انتخابات این ولایت؛ از سوی تیم ثبات و همگرایی، دولت ساز وصلح و عدالت اسلامی می باشد.
 بااین همه، کمیسیون رسیده‌گی به شکایت های انتخاباتی کشور، اعلام کرد که ۸۰ در صد شکایت‌های ثبت شده در این نهاد، در باره جرم‎های انتخاباتی مى باشد و اگر قرار باشد به تمام این شکایت‌ها یک به یک رسیده‎گی شود، احتمال دارد در حدود ۱۹ هزار محل بازشماری شوند.
انتخابات ریاست جمهوری، به تاريخ ششم میزان برگزار شد؛ و نتایج ابتدایی آن، در اول جدى اعلام شد.
 درپى اعلام نتايج ابتدايى انتخابات، کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی اعلام کرد که نامزدان معترض، سه روز فرصت دارند تا شکایت‌های‌شان را ثبت کنند.
به اساس نتايج ابتدايى انتخابات رياست جمهورى، محمد اشرف غنی ۵۰.64 درصد، عبدالله عبدالله ۳۹.52 درصد، گلبدین حکمتیار ۳.85 درصد و ١١ نامزد ديگر، درصدى باقی مانده رابه دست آورده اند.
تیم دولت ساز از اعلام نتایج انتخابات استقبال کرد؛ اما دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، تیم امنیت و عدالت به رهبری رحمت الله نبیل و تیم صلح و عدالت اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، آنرا نمی پذیرند. 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.