کابل (پژواک، اول جدى ٩٨): کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی مى گويد که نامزدان معترض، سه روز فرصت دارند تا شکایت‌های‌شان را ثبت کنند.
زهره ‌بیان شینواری رئیس کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، که امروز دريک نشست خبرى صحبت مى کرد، برای ثبت و رسیده‌گی به شکایت‌ها و اعتراضات در پیوند به نتیجۀ ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، اعلام آماده‌گی کرد.
خانم شینواری، از همه نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواست تا در صورتی که درباره اعلام نتایج ابتدایی شکایت و اعتراض داشته باشند، آن را با اسناد و شواهد در این کمیسیون ثبت کنند.
وى گفت: (نامزدان معترض، سه روز فرصت دارند تا شکایت‌های‌شان را ثبت کنند.)
بربنياد معلومات منبع، روند ثبت شکایات درکمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، ساعت هشت صبح روز دوشنبه، دوم جدی آغاز می‌شود و برای سه روز ادامه می‌یابد.
از سویی هم مولوی دین محمد عظيمى، معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی، با بیان اینکه اين کمیسیون یک نهاد مستقل و بیطرف است، گفت: "ما با استقلال کامل می توانیم همه محلات و یا برخی محلات را به تفتیش و بازشماری ببریم؛ اين به اين معنى نيست که همه تصاميم کميسيون انتخابات نهايى ميباشد."
موصوف، آرا و معلومات بایومتریک را خط سرخ کمیسیون شکایات انتخاباتی خوانده و گفت که همه اجراآت این نهاد، با استقلالیت کامل انجام می شود.
همچنان محمد قاسم الیاسی منشی و کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی، از تکت های انتخاباتی و شهروندان خواست که از پیشداوری خود داری نموده و خونسردی شان را حفظ کنند.
الیاسی، با اشاره به اینکه نتایج اعلام شده ابتدایی است، علاوه کرد که پس از رسیدگی به اعتراضات و شکایات از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی، در مورد دیدگاه های شان را بیان مى کنند.
کميسيون شکايات انتخابات، درحالى براى ثبت ورسيده گى به شکايات نامزدان معترض اظهار آماده گى کرد که کميسيون انتخابات، صبح امروز پس ازسه ماه تاخير، نتايج ابتدايى انتخابات رياست جمهورى (ششم ميزان ) را اعلام کرد.
به اساس اين نتايج، محمد اشرف غنی ۵۰.64 درصد، عبدالله عبدالله ۳۹.52 درصد، گلبدین حکمتیار ۳.85 درصد و ١١ نامزد ديگر، درصدى باقی مانده رابه دست آورده اند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.