مزارشريف (پژواک، ۲۲ عقرب ۹۸): ناظرین معترض تیم ثبات و همگرایی در مزارشریف مرکز ولایت بلخ، دروازۀ کمیسیون مستقل انتخابات را بسته کرده اند.
محمد ایوب بیانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در بلخ، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که آنها روز قبل، تفتیش برخی محلات مشکوک را آغاز کرده بودند.
وی افزود که برخی صندوق ها تفتیش شده بود و قرار بود که امروز نیز پروسۀ تفتیش ادامه داشته باشد؛ اما به گفتۀ وی؛ صبح امروز دروازه کمیسیون انتخابات از سوی ناظران معترض تیم ثبات و همگرایی بسته شده است.
نامبرده گفت که آنها تلاش کردند که معترضین را قانع سازند؛ اما به گفتۀ وی آنها قبول نکردند.
به گفتۀ بیانی، زمانیکه اعتراض کننده گان اعتراض شان را به پایان رسانده  و دروازه کمیسیون باز شود، آنها روند بازشماری آرای برخی محلات را آغاز خواهند کرد.
تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، در تمام کشور با روند بازشماری آرا مخالفت کرده و ناظران این تکت در برخی ولایات کشور، دروازه های کمیسیون انتخابات را بسته کرده اند.
بر اساس معلومات منابع، روند تفتیش و بازشماری آرا در برخی ولایات آغاز شده؛ اما این روند از سوی تکت ثبات و همگرایی در ۱۵ ولایت کشور، با مشکلات مواجه شده و در برخی ولایات، روند بازشماری را متوقف کرده اند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.