کابل (پژواک، ۲۱ عقرب ۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات، خواستار دادن موقع برای بازشماری آرای بیش از هشت هزار محل رای دهی شده، و یک بار دیگر تاکید کرد که تنها به آرای بایومتریک شده اعتبار داده می شود. 
حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در یک نشست خبری در کابل، یک بار دیگر تاکید کرد که تنها به آرایی اعتبار داده می شود که اساس بایومتریک داشته باشد.
او گفت که این کمیسیون، برای جدا کردن آرای پاک از ناپاک، از جمع ۲۶۵۸۰ محل رای دهی، آرای ۸۲۵۵ محل رای دهی را در ولایات مختلف کشور به بازشماری راجع کرده است.
نورستانی گفت که این بازشماری آرأ، در هجدهم عقرب در بیست ولایت کشور آغاز شده، در بادغیس ختم شده و در ۱۴ ولایت برخی تکت های انتخاباتی نسبت به روند تفتیش و بازشماری اعتراض نموده اند.
به اساس گزارش ها، تیم های انتخاباتی عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و رحمت الله نبیل، در شماری از ولایات کشور، یا مانع بازشماری شده و یا هم آن را تحریم کرده اند.
نورستانی، این چنین اقدامات را نگران کننده خوانده گفت که ممکن سبب تاخیر در اعلام نتایج انتخابات شود.
کمیسیون انتخابات، پیش از این گفته است که نتایج ابتدایی انتخابات را در ۲٣ عقرب و نتایج نهایی را در ۱٦ قوس اعلام می کند.
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که تصمیم در مورد ابطال و یا اعتبار دادن به آرایی که به بازشماری راجع شده، پس از تفتیش و بازشماری مشخص خواهد شد.
او افزود کسانی که خلاف قانون عمل نموده و مرتکب تقلب های انتخاباتی شده اند، به ارگان های عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.
او گفت: «ما به آرای مردم، منافع ملی، عزت افغانستان و عزت خود احترام داریم؛ امیدواریم موقع دهید که بازشماری شود.»
نورستانی، از تمام مردم به خصوص تکت های انتخاباتی خواست که به کمیسیون موقع دهند؛ تا مطابق قانون و طرزالعمل ها، آرای پاک را از ناپاک جدا و نتایج انتخابات را اعلام کند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.