کابل (پژواک،۲۱میزان ۹۸): سه حزب سیاسی می خواهند که آرای غیربایومتریک شدۀ انتخابات ششم میزان ریاست جمهوری نیز محاسبه شود؛ اما کمیسیون مستقل انتخابات، این خواست آنها را خلاف قانون دانسته و رد می کند.
انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان برگزار شده و مردم در این انتخابات به ۱۳ نامزد ریاست جهوری رای داده اند.
 قرار است نتایج ابتدایی انتخابات در ۲۷ میزان و نتایج نهایی آن در ۱۶ عقرب اعلام شود. 
حزب رفاه ملی افغانستان، حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان و جبهه ملی نجات افغانستان، امروز در یک نشست خبری مشترک در کابل شرکت کردند.
محمد حسن جعفری رییس حزب رفاه ملی افغانستان گفت که  در روز انتخابات، شمار زیاد رای دهنده گان به دلیل اینکه در برخی مراکز رای دهی دستگاه های بایومتریک کار نمی کرد، بدون ثبت بایومتریک رای داده اند.    
وی افزود: «این ها هم مردم افغانستان استند، حق اشتراک در تعیين سرنوشت ملت را دارند و باید آرای  آنها هم حساب شود.»
رییس حزب رفاه ملی افغانستان ضمن حمایت ازتیم "دولت ساز"علاوه کرد: «این تیم یک تیم قانونمند و معتقد به همگرایی است؛ بنا بر این ما از آن حمایت می کنیم.»
سید محمد هادی هادی رییس حزب حرکت اسلامی افغانستان نیز درحالیکه کارکرد کمیسیون های انتخاباتی را ستود،  خواستار حساب شدن آرای غیربایومتریک شد.  
او گفت که مردم باید نتایج انتخابات را بپذیرند و نامزدانی که برنده نمی شوند، مانند انتخابات گذشته ریاست جمهوری اذهان مردم را مغشوش نسازند. 
عتیق الله خوشیوال نماینده جبهه ملی نجات مردم افغانستان، با اعلان حمایت از حزب "دولت ساز " گفت که تا کنون کدام جانبداری از کمیسیون مستقل انتخابات دیده نشده است. او نیز خواست که آرای غیربایومتریک نیز محاسبه شود.   
وى با تاکید گفت نامزدانی که برنده نمی شوند، باید نتایج انتخابات را بپذیرند.
اما میرزا محمد حق پرست سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، یک بار دیگر به تاکید گفت که تنها به آرایی که از طریق سیستم بایومتریک استعمال شده اعتبار داده می شود؛ زیرا به اساس قانون تنها آرای بایومتریک شده حساب می شود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.