کميسيون شکايات امروز نيز شکايت نامزدان را شنيد

کابل (پژواک، ١٤ ميزان ٩٨): کمیسیون مستقل حقوق بشر میگوید که در برخی کمیسیون های ولایتی شکایات انتخاباتی، به افراد این کمیسیون عضویت داده نشده است.
این کمیسیون علاوه میکند که بر اساس قانون انتخابات، از جمله سه عضو کمیسیون های ولایتی شکایات انتخاباتی، باید یک تن دارای عضویت کمیسیون مستقل حقوق بشر باشد.
در مادۀ ۳۱ قانون انتخابات آمده است که کمیسیون های ولایتی شکایات انتخاباتی، سه عضو دارد که دو عضو آن با در نظرداشت ترکیب جنسیتی (یک مرد و یک زن)، از سوی کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی و یک عضو دیگر آن، از کمیسیون مستقل حقوق بشر میباشد، که به اساس پيشنهاد کمیسیون مرکزی شکایات و منظوری رئیس جمهور، تعیین می گردد.
اما داکتر شکرالله مشکور کمیشنر و سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که برای شفافیت در بررسی شکایات؛ در کمیسیون های ولایتی کمیسیون شکایات، یک تن از سوی کمیسیون مستقل حقوق بشر معرفی میشود.
وی افزود که در بیشتر ولایات این کار صورت گرفته؛ اما در برخی ولایات با اینکه آنها افرادى را معرفی کرده اند؛ اما کمیسیون شکایات انتخاباتی آنها را به وظیفه نگماشته است.
مشکور گفت که این مشکل در ولایات کابل، بامیان، فاریاب، نیمروز و بادغیس به میان آمده است. 
به گفتۀ موصوف، آنها برای ولایات فوق افراد خویش را معرفی نموده اند؛ اما تاهنوز از سوی کمیسیون به وظیفه گماشته نشده و این امر، باعث زیر سوال آمدن روند بررسی شکایات میگردد.
اما قطب الدین رویدار کمیشنر کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی میگوید که کمیسیون حقوق بشر، ٣٤ تن را معرفی کرده بود؛ اما چند تن از آنها استعفا داده اند.
وی افزود که کمیسیون، در حال حاضر افراد دیگرى را معرفی کرده؛ اما تا زمان منظوری رئیس جمهوری، آنها چند کارمند موقتی را به ولایات معرفی نموده اند.
رویدار گفت زمانیکه افراد معرفی شده از سوی رئیس جمهوری منظور شود، به عوض کارمندان موقتی به وظیفه گماشته خواهند شد.
اما یک عضو کمیسیون حقوق بشر که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، به آژانس خبری پژواک گفت که آنها به استعفا دادن وادار شده و به علاقۀ خود از وظایف شان استعفا نداده اند.
وی ادعا کرد که کمیسیون شکایات انتخاباتی، با آنان برخورد سلیقه ای داشته؛ به همين خاطر از وظایف خویش کنار رفتند و کمیسیون شکایات، افراد مورد علاقۀ خویش را معرفی کرده است.
اما رویدار کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی، این ادعا ها را رد کرده است.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.