کابل (پژواک، ۱۳ میزان ۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات از لادرک شدن ۷ دستگاه بایو متریک و کشیده شدن «ایس دی کاردها» از ۲۲ دستگاه دیگر از طرف زورمندان، خبر می دهد و می گوید که کارکنان مختلف کمیسیون مستقل انتخابات، به ارگان های عدلی و قضایی سپرده خواهند شد.
برای چوکی ریاست جمهوری، بتاریخ شش میزان انتخابات برگزار شد که دراين انتخابات، مردم به ۱۳ کاندید رای داده اند.
کمیسیون انتخابات می گوید که معلومات ابتدائیه نشان می دهد که دراین انتخابات ۶۹۵ هزارتن رای خود را استعمال کرده اند، که برای انتخابات در حدود ۹.۶ میلیون مردم ثبت نام کرده بوند.
مولانا محمد عبدالله معاون کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در کابل به خبرنگاران گفت که کمیسیون انتخابات، به تمامی کارکنان ولایتی خود، از راه مکتوب و ایمیل خبر داده است، در مراکزى که بدون بایومتریک رای استعمال شده باشد، و یاهم در نتیجه اخطارهای زورمندان کدام بی قانونی شده باشد، باید به مرکز معلومات دهند.
او افزود: "اگر مسوولان ولایتی به ما خبر ندهند و در آخر تحقیقات ثابت شود که تخلف صورت گرفته است، همان مسوولان ولایتی به ارگان های عدلی و قضایی معرفی می شوند."
او یک بار دیگر تاکید کرد که فقط به آرای بایومتریک اعتبار داده می شود.
به گفته او، اگر در رابطه به آرای بایومتریک نشده، از کدام مرکز اسناد معلوم به دست آنها برسد، کارکنان آن مراکز یا به کمیسیون شکایات و یاهم به ارگان های عدلی و قضایی معرفی می شوند.
مولاناعبدالله علاوه کرد که تا حال مواد حساس انتخاباتی از ۲۲ ولایت به کابل انتقال داده شده و تا پایان امروز، تمام مواد حساس انتخاباتی به کابل خواهد رسید.
او در جواب یک سوال که چقدر ماشین های بایومتریک نادرک شده است؟ گفت: "در کابل شش، هفت ماشین بایومتریک نادرک است و از طرف زورمندان در تمامی کشور، از ۲۲ ماشین بایومتریک ایس دی کارت ها کشیده شده است. در رابطه به آرای این دستگاه ها، از روی لوایح و طرزالعمل ها عمل می شود که تاهنوز قرنطین شده است."
این درحالی است که بیشتر کاندیداها گفته اند که در انتخابات تخطی ها صورت گرفته است و کمیسیون های انتخاباتی، باید آنرا با بی طرفی بررسی کنند. از جریان انتخابات در کمیسیون شکایات انتخاباتی بیشتر از چهار هزار شکایت ثبت شده است.
از روی تقسیم اوقات کمیسیون انتخاباتی، انتظار میرود که نتیجه ابتدایی انتخابات، بتاریخ ۲۷ میزان و نتیجه آخری آن، بتاریخ ۱۶ عقرب اعلام خواهد شد.
عبدالله گفت که تلاشها جریان دارد تا نتیجه انتخابات را به تاریخ تعیين شده اعلام کنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.