شهرهرات (پژواک، اول ميزان ٩٨): مسئولان کمیسیون انتخابات هرات می گویند که به یازده ولسوالی اين ولايت، مواد حساس انتخاباتی انتقال داده شده و به زودى به ولسوالى هاى باقيمانده نيز انتقال خواهد گرديد.
احمد داوود صدیق زاده رئیس کمیسیون ولایتی انتخابات هرات، امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که طی بیست روز گذشته، تمامی مواد انتخاباتی به کمیسیون مستقل انتخابات هرات رسیده است.
وى افزود که به ١١ ولسوالى هر يک فارسی، چشت، اوبه، پشتون زرغون، ادرسکن، کوه زور، زاول، شیندند، گلران، کشک کهنه و کشک رباط سنگی، مواد حساس انتخاباتى انتقال يافته است.
صديق زاده علاوه کرد که به شش ولسوالی دیگر انجیل، گذره، کرخ، زنده جان، غوریان و کهسان، طبق برنامه کمیسیون، به زودی مواد انتقال می یابد.
وی تصریح کرد که آنان برای سه صد مرکز که شامل ١٧٣٨ محل رای دهی میشود، مواد حساس انتخاباتی را آماده کرده اند.
در همين حال عبدالقیوم رحیمی والی هرات گفت که تمامی نیروهای امنیتی تلاش دارند که سطح ناامنی ها و تهدیدات امنیتی را کاهش دهند؛ تا در روز انتخابات مردم با چالش هاى امنیتی رو به رو نشوند.
والی هرات، موجودیت تهدیدات بلند امنيتى در برخی ولسوالی ها را پذیرفت؛ اما از راه اندازی عملیات های نظامی به منظور تامین امنیت خوب تر در ولسوالی های هرات، اطمینان داد.
با این حال شماری از باشنده گان هرات، از انتقال مواد انتخاباتی به ولسوالی های اين ولايت ابراز امیدواری میکنند.
جلیل احمد یک تن از باشنده گان هرات، به آژانس خبری پژواک گفت: "تا حالی هم باورم نمی شود که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود؛ اما انتقال مواد انتخاباتی به ولسوالی های هرات، ما را بیشتر به امنیت افغانستان و انتخاب یک رئیس جمهور خوب، امیدوار کرده است."
او از باشندگان هرات خواست تا در پروسه ملی انتخابات سهم گسترده داشته باشند.
عباس علی زاده یکی دیگر از شهروندان هرات گفت: "از اینکه انتخابات برگزار می گردد، خوشحال هستم و همه دوستان و اقوامم را برای رای دادن و انتخاب رئیس جمهور کشور تشویق کردم."
قرار است، به تاریخ ششم میزان سال روان، انتخابات ریاست جمهوری برگزار گردد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.