فيروزکوه(پژواک، ٣١ سنبله ٩٨): شمار زيادى از زنان در ولايت غور مى گويند که هيچ مشکل، مانع اشتراک آنان در انتخابات نخواهد شد؛ زيرا مى خواهند با اشتراک پُررنگ در انتخابات، از کاميابى متقلبين جلوگيرى کنند.
 
بربنياد معلومات مسئولان کميسيون انتخابات در غور، نزديک به ٨٩هزار زن غورى، براى اشتراک در انتخابات رياست جمهورى، ششم ميزان سال روان، بر تذکره هاى خويش برچسپ(استيکر) زده اند.
 
بی بی گل باشندۀ ولسوالی پسابند غور، از جمله زنانى است که به تذکره اش برچسپ زده و آمادگى کامل دارد؛ تا در روز انتخابات، به نامزد مورد علاقه اش راى بدهد.
 
وى افزود: «هيچ مشکلى مانع اشتراک من در انتخابات نخواهد شد، من بى صبرانه انتظار مى کشم که در روز انتخابات، به مرکز راى دهى بروم و براى کانديد مورد علاقه ام راى بدهم.»
 
به گفته او، هرچند در غور شمار زيادى از زنان هستند که حتى اجازه بیرون شدن از منزل را ندارند؛ اما به يک نحو خانواده هاى شانر حاضر ساخته اند که مانع اشتراک شان در انتخابات نشوند.
 
موصوف گفت که ناامنى­ها، عرف وعنعنات ناپسند ميان مردم، صعب العبور بودن راه های مواصلاتی وغيره، از مشکلات عمده در این ولایت مى باشد که مانع اشتراک زنان در انتخابات مى شود.
 
بى بى گل افزود که اکثر زنان در اين ولايت، به هدف آمدن تغييرات مثبت در زندگى شان، حاضر شده اند که به پاى صندوق هاى راى رفته و به نامزد مورد علاقۀ خويش راى بدهند.
 
وى گفت که به نامزدى راى ميدهد که براى زنان، برنامه ها و پلان موثر داشته باشد.
 
همچنان ملالی محصل پوهنتون ولايت غور، به پژواک گفت که او و ساير اعضاى خانواده اش که واجد شرايط رايدهى اند، در انتخابات اشتراک مى کنند و به نامزد مورد علاقۀ خود راى خواهند داد.
 
وى افزود: «مه فکر مى کنم که هرقدر مردم در انتخابات اشتراک کنند، زمينۀ کاميابى متقلبين کمتر خواهد شد.»
 
موصوف نيز از زنان خواست که به نامزدى راى بدهند که براى بهبود وضعيت زندگى زنان، برنامه هاى خوب عملى روى دست داشته باشد.
 
 حلیمه پرستش ريیس امور زنان ولایت غور، به پژواک گفت که زنان در این ولایت، همانند مردان در انتخابات پُررنگ شرکت خواهند کرد؛ تا اینکه فردى مناسب را بعنوان رئیس جمهور آینده خود انتخاب کنند.
 
وی از روند جديد کمیسیون انتخابات مبنی بر گرفتن عکس و بایومتریک خانم ها استقبال نموده و افزود که این کار، باعث تامين شفافیت در انتخابات خواهد شد. 
 
موصوف در ادامه گفت: «هر چند می دانم که این امر، سبب ايجاد مشکلات به ويژه کمرنگ شدن  حضور زنان  در برخى ولايات کشور خواهد شد؛ اما من فکر می کنم که اکثريت مردم غور، مانع اشتراک زنان شان در انتخابات نخواهند شد.»
 
وی در خطاب به باشندگان دوردست اين ولايت گفت: «اين پروسه ملى را حمايت کنيد و مانع اشتراک زنان در انتخابات نشويد.»  
 
محمد نذیر نصرت معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات ولایت غور، درصحبت با پژواک گفت که نبايد مردم مانع اشتراک زنان شان در انتخابات شوند؛ چونکه حضور پُررنگ زنان ومردان درانتخابات، زمينه تقلب وتخلف را کاهش داده و سرانجام فرد مناسب، ميتواند به کرسى رياست جمهورى آيندۀ کشورتکيه خواهد زد .
 
به اساس معلومات وى؛ در اين ولايت از جمله ٢٥٠ هزار تنى که در تذکره هاى شان برچسپ زده اند، بيش از ٨٨ هزار تن را زنان تشکيل مى دهند.
 
موصوف گفت که در روز انتخابات، به دلیل ناامنى ها در اين ولايت، از ٢٩٢ مرکز رای دهی،  ١١٨ مرکز فعال خواهد بود.
 
اين درحالى است که به اساس معلومات کميسيون انتخابات، در سراسر کشور، يازده ميليون تن جهت اشتراک در انتخابات، به تذکره هاى شان استيکر زده اند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.