کميسيون شکايات : به شکایات انتخاباتى به شکل عادلانه رسیدگی خواهد شد

شهرهرات (پژواک،٢٤ سنبله ٩٨): مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی در هرات می گویند که تا کنون، صرف چهار شکایت انتخاباتی از سوی دسته های انتخاباتی علیه یکديگر در این کمیسیون به ثبت رسیده است.
به گفتۀ این مسئولان، شهروندان هرات و نهاد های ناظر، تا کنون هيچ شکايتى را در اين کميسيون به ثبت نرسانده اند.
گل محمد طارق کمیشنر کمیسیون شکایت های انتخاباتی، امروز در هرات طى يک نشست خبرى گفت: "تا به حال چهار شکایت ازسوی تیم های انتخاباتی به این کمیسیون ثبت شده، این شکایت ها علیه تیم دولت ساز است و آنهم بخاطر استفاده از وسایل دولتی در کارزار های انتخاباتی. "
وی از شهروندان و ناظرین خواست که شکایت های شان را در این کمیسیون به ثبت برسانند.
از سويى هم جواد عمید یک تن از فعالین مدنی در هرات، به پژواک گفت: "متاسفانه طرزالعمل ها طوری طراحی شده که خود کمیسیون سمع شکایات را وادار به این نمی کند که دنبال تخطی ها بگردد و این تخطی ها را ثبت کند و متخلفین را مجازات کند، بلکه منتظر مردم هستند تا شکايات را ثبت کنند. "
محمد باقری، یک تن از فعالین انتخاباتی گفت: "نحوۀ شکایاتی که شده یکسان است که تیم دولت ساز، از امکانات دولتی استفاده می کند و همین شکایات در تمام ولایات ثبت شده، پس خوب است اين شکايت در مرکز برسى شود. "
همچنان اعضای شورای ولایتی هرات، باورمنداند که عدم رسیدگی به تخلفات و تقلبات در انتخابات گذشته، سبب شده است تا مردم دیگر انگیزه برای ثبت و پیگیری شکایت های شان نداشته باشند.
وکیل احمد کرخی عضو شورای ولایتی هرات، به پژواک گفت: "وقتیکه مردم می بینند توجه به شکایات شان نمیشود، آن ها دلسرد میشوند و نمی خواهند شکایات شان را ثبت کنند. "
این در حالیست که کمتر از دو هفته دیگر، به روز برگزاری انتخابات مانده است و انتظار مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی، از شهروندان این است تا شکایت های شان را مبنی بر تقلب و تخطی های انتخاباتی، در این کمیسیون ثبت کنند.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.