فيروزکوه (پژواک، ٢٣ سنبله ٩٨): نهادهای مدنی و ناظر انتخابات در غور میگویند که مسئولین کمپاین های انتخاباتی در این ولایت، کارمندان حکومت هستند.
نهادهای مدنی و نهادهای ناظر انتخابات همراه با مسئولین حکومتی، صبح امروز در غور طی کنفرانس مطبوعاتی که به هدف شریک سازی یافته های مجما و یا هماهنگ کننده نهادهای مدنی در این ولایت برگزار گردیده بود، مسئولین این نهادها از شرکت گسترده کارمندان حکومت در ستادها و کمپاین های انتخاباتی انتقاد کردند.
آنان در این کنفرانس تاکید کردند که کارمندان حکومت، خلاف قوانین در مبارزات انتخاباتی شرکت میکنند.
قربان محمدی مسئول فیفا (نهاد ناظر انتخابات) در غور گفت که کارمندان حکومت خلاف قانون اساسی و قانون انتخابات به مبارزات انتخاباتی می پردازند.
به گفته وی، هم اکنون اکثریت ستادهای انتخاباتی در این ولایت از سوی کارمندان حکومت رهبری میگردد.
او افزود: "در عدم رعایت قوانین اساسی و قوانین انتخابات و سایر قوانین کشور، امروز میبینیم که کارمندان ستاد ها را کارمندان دولتی تشکیل میدهد که نباید کارمندان دولتی شرکت نمايند."
از سويی هم محمد حسن حکیمی هماهنگ کننده نهادهای مدنی در غور نیز تاکید کرد که کارمندان حکومت خلاف قوانین از امکانات دولتی در کارزار های انتخاباتی استفاده کرده و در کمپاین های انتخاباتی شرکت میکنند.
وى افزود: "متاسفانه امروز مى بینیم که مقام های دولتی، در کمپاین ها شرکت میکنند و کمپاین میکنند و از امکانات دولتی استفاده میکنند؛ در پهلوی آن امسال مردم کمرنگ شرکت میکنند، به دلیل عدم امنیت بخصوص زنان؛ چون بحث عکس هم یک بحث سنتی است."
عبدالحی خطیبی سخنگوى والی غور، اشتراک کارمندان دولتی را در کارزارهای انتخاباتی رد کرد و گفت که آنان تا هنوز در مورد شکایت رسمی ندارند.
وى افزود: "دولت جمهوری اسلامی افغانستان، متعهد به این است که هیچ کارمند حکومت، نباید در ستادهای انتخاباتی، در جریان کار رسمی دولتى آنها کار کنند، ما تا حال کدام شکایت رسمی در این مورد نداریم."
بنا بر معلومات کمیسیون شکایات انتخاباتى، مقدار جریمه های نقدی مطابق ماده ۹۸ قانون انتخابات، از ٥٠٠٠ تا ١٠٠هزار افغانی است و بستگی به شدت و نوع تخلف دارد.
کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، پیش از این چند تن از اعضای حکومت را به دلیل تخلف انتخاباتی، جریمه نقدی و همچنان از حق رای محروم کرده است.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.