کابل (پژواک، ۱۳ اسد ۹۸): رئیس اجرایی حکومت، وظیفۀ اصلی نیروهای امنيتى کشور را تامین امنیت و مساعد کردن زمینۀ برگزاری انتخابات شفاف عنوان کرده، می گوید که هیچ مقام امنیتی، حق جانبداری از نامزد مشخص را ندارد.
عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت، که امروز در نشست خبری در کابل صحبت می­کرد، برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه را مهم عنوان کرده، از نیروهای نظامی کشور خواست که بی طرفی شان را در انتخابات پیش­رو حفظ کرده و وظایف شان را مطابق به قانون به پیش ببرند.
وی افزود: «هیچ نیروى امنیتی و دفاعی به شمول وزیر، معین، قوماندان و سرباز، حق مداخله در امور انتخابات را ندارند و وظیفۀ شان زمینه سازی برای برگزاری انتخابات شفاف مطابق به قانون است.»
موصوف گفت که اگر نامزدی در شعار، خواستار بی طرفی نیروهای نظامی کشور در انتخابات شود؛ اما در عمل، توقع همکاری داشته باشد، نقض صریح قانون است.
عبدالله، با تاکید بر بی طرفی و برخورد مسلکی پولیس گفت: «نیروهای نظامی حق دارند که رای بدهند؛ اما حق ندارند که مردم را وادار بسازند که به کدام طرف میل داشته باشند و به کی رای بدهند.»
رئیس اجرایی حکومت، برگزاری انتخابات را چالش و امتحان بزرگ در پیش روى نیروهای نظامی کشور عنوان کرده، گفت امید که در این امتحان موفق شوند.
وی، مبارزه با فساد اداری را در همه سکتورها مهم عنوان کرده، افزود که مبارزه با فساد اداری در سکتورهای های امنیتی، از اهمیت خاص برخوردار است.
موصوف، با ذکر اینکه فساد اداری منحیث یک پدیده مخرب، پایه های نظام را ضعیف می کند، علاوه کرد که موجودیت فساد اداری، بر امنیت شهروندان کشور نیز تاثیر منفی می­گذارد.
عبدالله، با اشاره به موجودیت پولیس خیالی، گفت: «متاسفانه پولیس خیالی، به شهرت نیروهای امنیتی ما صدمه زده، حل این موضوع در اولویت های کاری پولیس بوده و توجه دوامدار را ایجاب می کند.»
رئیس اجرایی حکومت، حمایت حکومت وحدت ملی را از پروسه اصلاحات اعلان کرده افزود که حل این معضلات، ایجاب تلاش بیشتر را می کند.
این مقام بلند پایه حکومت، مواد مخدر را یک پدیدۀ ویران گر برای بشریت خوانده، گفت که این پدیدۀ شوم در افغانستان به چالش امنیتی و اجتماعی مبدل شده است.
قابل يادآورى است که کمپاین های انتخاباتی، بین ١٨ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ششم ماه جاری آغاز و تا ٦٠ روز ادامه خواهد داشت.
به اساس تقویم انتخابات؛ انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان سال­روان برگزار می گردد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.