جلال آباد (پژواک، ۱۳ اسد ۹۸): روند گفتگوهای صلح با طالبان با میانجیگری امریکا در قطر، نگرانی های تأخیر انتخابات را افزایش داده است؛ اما کمسیون انتخابات میگوید که بر گزاری انتخابات به تاریخ شش میزان، برایش خط سرخ است.
رئیس دار الانشاى این کمسیون که به تاریخ ۱۳ اسد به جلال آباد سفر نمود، این اظهارات را در کنفرانس خبری بیان نمود.
عبدالرحمن ننگ گفت که برای برگزاری انتخابات آینده آمادگی کامل دارد و هیچ پروسه یا فشار سیاسی در برابر این انتخابات مشکل خلق کرده نمیتواند.
وی افزود که  هدف از سفرش ارزیابی آمادگي دفتر محلی است که به گفته وى این پنجمین سفر ولایتی اش بود و به ولایات دیگر نیز چنین سفر هايى خواهد داشت.
نامبرده در پیوند به آمادگی برای انتخابات آینده گفت: ((پروسه استخدام شفاف صورت گرفته است، تقسیم اوقات برای مراکز، محلات، راى دهنده گان برای انتخابات ساخته شده است، مواد حساس که ورق رائ دهی وسایر مواد است بیرون از کشور چاپ شده که در همین هفته رسیده است.)) 
وی گفت جامعه جهانی پذیرفته است که برای برگزاری این انتخابات ۵۹ میلیون دالر میدهد؛ اما بقیه بودجه را حکومت افغانستان میپردازد.
او در پاسخ این نگرانی ها که گویا از اثر پروسه صلح که در قطر آغاز شده است انتخابات به تعویق خواهد افتاد گفت: ((برای ششم میزان ما همه آمادگی های خود را داریم، به تاریخ ششم میزان انتخابات را برگزار میکنیم، این خط سرخ ما است.))
رئیس دارالانشای کمسیون مستقل انتخابات در باره شکایات مردم در سیتسم بایومتریک انتخابات گذشته پارلمانی گفت، این بار برایش سافت ویر های جدید آماده شده است که هیچ گونه مشکل در سیستم بایومتریک بوحود نمی آید.
در همین حال نهاد های ناظر بر انتخابات ونهاد های مدنی نیز از اثر کمرنگى کمپاین های نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و گفتگو های جاری صلح نگرانی دارد که انتخابات برگزار نخواهد شد.
اسدالله لاروی نماینده نهاد ناظر برانتخابات یا فیفا در ننگرهار، طی یک صحبت به پژواک گفت بی باوری بر انتخابات و ضرورت مردم به صلح سبب شده که مردم بر انتخابات، صلح را اولویت دهند.
همچنان روح الله لعلپوروال به پژواک گفت کمسیون انتخابات باید آمادگی کامل داشته باشد؛ چون که این وظیفه اش است؛ اما از نگاه حالات و اراده جامعه جهانی، انتخابات ریاست جمهوری به تعویق خواهد افتاد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.