کابل (پژواک، ١٢ اسد ٩٨): رئیس تکت انتخاباتی امنیت و عدالت، با اشاره به اینکه امنیت گم شده و عدالت از دست رفته را دوباره تامین مینمایم گفت که افغان ها برای صلح قربانی دادند؛ اما امروز سرنوشت آنها در قطر، از سوی دیگران تعیین می شود.
رحمت الله نبیل رئیس تکت انتخاباتی امنیت و عدالت، این اظهارات را امروز در کمپاین انتخاباتی خود بیان کرد.
کمپاین های انتخاباتی بین ١٨ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ششم ماه جاری آغاز و تا ٦٠ روز ادامه خواهد داشت.
به همین مناسبت امروز نشست تکت عدالت و امنیت، به اشتراک حدود دو ونیم هزار تن در تالار لویه جرگه برگزار شد. اشتراک کنندگان بیشتر این نشست، بیرق کشور را به افتخار استقلال افغانستان در دست داشتند.
رحمت الله نبیل رئیس تکت انتخاباتی امنیت و عدالت، در این نشست  خطاب به طالبان گفت: " اگر من شما را برادر نخوانم و شما من را برادر نخوانید؛ پس کشور مادر همۀ ما است و برای نجات دادن مادر خویش بیایید با افغان ها بنشینید."
نامبرده در اشاره به اینکه افغان ها آماده هستند که برای هر سوال و خواست آنان جوابگو باشند گفت که صلح زمانی آمده میتواند که طالبان با افغان ها در پامیر، کندهار، بامیان و یا در هر جاى داخل کشور بنشینند و مذاکره نمایند.
وی همچنان در اشاره به طالبان گفت: "با این صلح تامین نمی شود که اگر شما فکر میکنید خارجی ها شما را با قدرت برسانند و باز بگویید که امریکا را شکست دادیم، آگاه شوید که خارجی ها بالای تان بلای دیگر خواهند آورد، آن زمان باز فرزندان افغانستان مثل امروز گرسنه و خانه های ایشان خراب خواهد بود."
نبیل گفت: "ما افغانستانى میخواهیم که زیبایی و مهمان نوازی آن سرخط اخبار جهان باشد، سرخط اخبار انفجار و انتحار دیگر از بین برود."
به گفتۀ او امروز، وی بخاطر برای انتخابات ریاست جمهوری خود را نامزد کرده است که امنیت گم شده و عدالت از دست رفته را دوباره تامین کند.
نبیل حکومت وحدت ملی را به فساد، ناامنی، تبعیض، تفرقه اندازی، مهاجرت و نامساعد ساختن فضای کاری برای جوانان متهم کرد و گفت که نبود امنیت، سبب شده است که تجار سرمایه های خویش را از کشور بیرون نمایند.
نبیل همچنان افزود که از چند سال بدینسو ٧٠ میلیارد دالر سرمایه از کشور بیرون شده و ٧٠ هزار شرکت های داراى جواز از سبب نبود سرمایه در داخل کشور، مجبور به توقف کار شده اند.
وی افزود: "افغان ها بیشتر از نصف کشور های دنیا را اعمار کردند، برای اعمار کشور خود نيز علاقمندی دارند؛ اما ناامنی برای آنان اجازه نمی دهد.
وی همچنان گفت که هر محل افغان خزانه است؛ اما هر فرزند این کشور، بالای سرمایه به پای برهنه ایستاده و خیر میخواهد. اگر امنیت تامین شود لعل بدخشان، مس لوگر، پستۀ بادغیس و فاریاب، انار کندهار و انگور شمالی، دارای ارزش خواهد شد.
رحمت الله نبیل با بیان این مطلب که مردم افغانستان با هیچ کشور دیگر دشمنی ندارند؛ اما حفاظت و دفاع از منافع ملی حق هر افغان میباشد گفت: "اگر کسی برای ما گل میدهد، ما برایش گل میدهیم و اگر کسی برای ما زهر میدهد، ما برایش زهر میدهیم."
موصوف در خطاب به ارگان های عدلی و قضایی گفت که ارگان های عدلی و قضایی افغانستان نیز باید استقلالیت خویش را حفظ نمایند. شماری از افراد وجود دارند که از آنها نیز برای منافع خود استفاده میکنند.
نبیل با تاکيد بر اينکه از سربازان افغان باید استفادۀ کمپاینی صورت نگیرد، گفت که تمام نیروهای افغان باید بیمه شوند و در صورت استفادۀ درست از ذخایر طبیعی افغانستان، این کار ممکن است.
به گفتۀ او امروز در کشور، حدود سه میلیون تن از مواد مخدر استفاده می نمایند که باید این رقم کاهش یابد. همچنان از جوانان و عالمان دینی، باید استفادۀ کمپاینى صورت نگیرد، برای آنها باید خدمت واقعی صورت گیرد.
رئیس تیم امنیت و عدالت گفت که در صورت موفقیت، مشکلات را به فرصت ها مبدل خواهد ساخت و از قانون اساسى، به خیر کشور استفاده خواهد کرد.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.