کابل (پژواک،۱۰ اسد ۹۸): حکمتیار میگوید که برخی از افراد تلاش دارند که اشتراک مردم را در انتخابات محدود، از امکانات دولتی برای تقلب گسترده استفاده نمایند و برای مهندسی تقلب های گسترده مصمم اند.
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی و تکت انتخاباتی صلح و عدالت، امروز در نخستین روز کمپاین های انتخاباتی اش در کابل گفت که تعهد کرده است که در بخش های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه و نظام تغییرات بیشتر بوجود مى اورد و بر عوض اشخاص فاسد و چپاولگر برای اشخاص مومن و وطن پرست جای میدهد.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم ماه میزان سال جاری برگزار شود و کمپاین های انتخابات مطابق تقسیم اوقات انتخاباتی یکشنبه گذشته (ششم اسد) آغاز و تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
حکمتیار میگوید: ((باور دارم که این بار انتخابات شفاف و عادلانه خواهد بود، اگر تقلب گسترده صورت نگیرد و هر افغان واجدالشرایط رای دهد، پس وی حریفان خود را شکست خواهد داد و تغییر مثبت را به میان خواهد آورد.))
وی می افزاید که تنها کسی موفق خوانده خواهد شد که ملت بالایش اعتماد کرده و اکثریت ایشان برایش رای داده اند.
اما حکمتیار میگوید: ((طورى به نظر میرسد که برخی ها هنوز هم مصمم اند که تجارب خونین و قبلی را بار دیگر تکرار نمایند، تصمیم دارند برای تقلب گسترده مهندسی نمایند، میخواهند که مشارکت مردم را محدود و افغان های بیشتر از اشتراک در انتخابات محروم نمایند، از امکانات دولتی، رسوخ، نفوذ، وسایل و صلاحیت ها برای تقلب گسترده استفاده نمایند.))
وی بدون ارایه جزئیات گفت: ((آنها نمی خواهند انتخابات عادلانه و شفاف برگزار شود، بالای انتخابات باور ندارند.))
در عین حال رییس تکت انتخاباتی صلح و عدالت میگوید، خاتمه جنگ و تامین صلح اطمينانی از اولویت هایش است، اما می افزاید: "در موجودیت نیروهای خارجی و حکومت تحمیل شده از سوی آنان یقیناً تامین صلح ناممکن است؛ این دو عوامل اصلی جنگ و بحران است، اول حضور نیروهای خارجی و دوم حکومت تحمیل شده از سوی آنها."
وی همچنان می افزاید در صورت موفقیت، قبول کردن آنعده سفیران که افغانستان نیز در آن کشور نماینده داشته باشد، لغو ریاست اجرایه، ممانعت از معاونیت سوم رییس جمهور، جلوگیری از رشوت سیاسی، از بین بردن بست های که در تضاد با قانون اساسی است، آزاد کردن تمامی زندانیان، سوختاندن تمام قراردادهای غلامی و اسارت و لغوه فرامین که بدون از شریعت اسلامی، قانون اساسی و پارلمان به امضا رسیده باشند از جمله فعالیت های مهم وی خواهند بود.
حکمتیار می افزاید: "دموکراسی بدون از برگزاری انتخابات شفاف تنها شعار عوام فریب است، تنها انارشیزم را به وجود مییاورد، بدون احزاب سیاسی قدرتمند پارلمان و حکومت را به وجود مییاورد که مشابه به یک شرکت سهامی باشد... آزادی، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی اهداف بزرگ و خطوط سرخ ما می باشند."
وی میگوید که در برابر آنهای که حاکمیت ملی و استقلال افغان ها را به چالش میکشاند و آن را سلب میگردد، برای همیشه ایستاد میشود.
رهبر حزب اسلامی میگوید: "از نظر ما انتخابات بدیل ندارد، جنگ بدون اینکه جانبین درگیر داخلی و خارجی جنگ بپذیرند که نظام و حکومت باید به علاقۀ افغان باشند خاتمه نمی یابد... بیایید از انتخابات وسیله حل اطمينانی و دوامدار بحران را بسازیم، صادقانه تصمیم بگیریم که انتخابات شفاف، عادلانه و عاری از تقلب و جعل را برگزار نماییم."

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.