کابل (پژواک، ۲۶ سرطان ۹۸): سفارت امريکا مقيم کابل، ضمن اعلان ۲۹ ميليون دالر کمک با انتخابات رياست جمهوری، از همه نامزدان خواست که به قانون احترام داشته باشند و از امکانات دولتی درکمپاين انتخابات استفاده نکنند.
پيش از اين وزارت ماليه افغانستان، به درخواست کميسيون مستقل انتخابات ، برای برگزاری انتخابات رياست جمهوری بودجه اعلان نموده است.
جان باس سفيرامريکا درکابل ميگويد که از اقدام حکومت افغانستان مبنی بر تخصيص بودجه برای انتخابات رياست جمهوری، استقبال می کند.
نامبرده طی پيام ويديويی که از سوی سفارت امريکا پخش شده، اذعان نمود که بعد از اعلان حکومت افغانستان، امريکا نيز برای پيشبرد امور انتخابات ۲۹ ميليون دالرکمک را اعلان می کند.
موصوف علاوه کرد که افزون بر اين، ناظرين داخلی انتخابات را نيز تمويل می کند تا مردم  بر روند و نتايج انتخابات اعتماد کنند.
سفيرامريکا گفت گرچه اعلان بودجه اقدام مهم است؛ اما پيش از انتخابات بايد اقدامات ديگر نيز اتخاذ شود.
جان باس افزود که ضمن کميسيون انتخابات، وزارت های ذيدخل نيز بايد اقدامات جدی روی دست گيرند؛ تا انتخابات رياست جمهوری به موقع معين آن برگزار شود.
قراراست که انتخابات رياست جمهوری، در برج ميزان سال جاری برگزار شود.
موصوف گفت: ((کميسيون های انتخابات، بايد مامورين بيشتر را استخدام و آنها را آموزش دهد، ليست های رايدهندگان چاپ و نشر شود، روند خريداری ماشين های بايومتريک زودتر تکميل شود.))
سفير امريکا اذعان نمود که برای برگزاری به موقع انتخابات، به سر رساندن امور يادشده مهم است.
جان باس افزود: ((مانند افغان ها، ما نيز زياد اميدواريم  که تمام نامزدان  انتخابات رياست جمهوری، بايد به قانون ارج بگذارند و مسوولين دولتی، غرض حمايت از نامزد مورد علاقه شان نبايد از امکانات دولتی استفاده کنند.))
به قول وی، تمام نامزدانى که اکنون درچوکات نظام اجرای وظايف می کنند و يا خارج از نظام استند، بايد ازاستفاده هر نوع امکانات دولتی اجتناب ورزند؛ زيرا توقع افغان ها و حکومت امريکا است.
امريکا از کميسيون های انتخاباتی خواسته تا پيرامون کارها و آمادگی های شان، به موعد مقرر به مردم  معلومات ارائه کنند؛ تا آنها درمورد انتخابات رياست جمهوری، از فعاليت ها و آماده گی های آنان مطلع باشند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.