کابل (پژواک، ۲۶ سرطان ۹۸): احمد ولی مسعود نامزد انتخابات ریاست جمهوری، مسائل منوط به صلح و انتخابات ریاست جمهوری را مبهم عنوان کرد و گفت درصورتيکه حکومت خواسته های شورای نامزدان را نپذيرد، در اوایل برج اسد موقف شان را اظهار خواهند کرد.
قراراست که انتخابات ریاست جمهوری، به تاريخ شش ميزان سال روان برگزارشود، به این انتخابات، به شمول رییس جمهور محمد اشرف غنی، ۱۸ تن نامزد شده اند.
نامزدان متذکره انتخابات ریاست جمهوری، ديروز يک اعلامیه را پخش نمودند.
آنها در اعلاميه يادشده خواسته هایی را مطرح کردند که مشتمل بر ايجاد فضای همکاری ميان دولت، نامزدان، نهادهای انتخابات، احزاب سياسی و نهادهای مدنی، جلوگیری از دخالت درامور کميسيون های انتخابات، تقويت امورنظارتی از روند انتخابات، تقرر و عزل مسوولين ملکی و نظامی از تاريخ اول جوزا، جلوگیری از راه اندازی کمپاين های متضاد قانون، متوقف کردن اعمال نمایشی مانند سفرهای ولايتی رییس جمهور، اعطای سهميه علی السويه از سوی رسانه ها به نامزدان است.
احمد ولی مسعود نامزد انتخابات رياست جمهوری و عضو شورای متذکره، امروز درکابل به خبرنگاران گفت که شورای مشترک انتخابات رياست جمهوری، ديروز فيصله نمود درصورتيکه حکومت برای برگزاری انتخابات شفاف به خواسته های آنان پاسخ مثبت ارائه نکند، در اوایل برج اسد موقف شان را پيرامون انتخابات تصریح خواهند کرد.
موصوف ادعا نمود که حکومت، مصروف مهندسی انتخابات آینده ریاست جمهوری است و با استفاده از امکانات دولتی، کارزارهای انتخاباتی را به پیش می برد.
همچنان نامبرده گفت: ((موضوعات صلح و انتخابات هر دو شفاف نيست، ما و مردم افغانستان درجريان نیستيم که کدام جناح با کی صلح می کند؟ چگونه انتخابات می شود؟ انتخابات ارجحيت دارد یا صلح؟ آیا امکان برگزاری انتخابات شفاف در کشوروجود دارد؟ هيچکس درمورد پاسخ نگفته است و نه پاسخ می گويد.))
فريده مومند معاون اول تکت انتخاباتی متذکره نيز برحکومت اتهام وارد کرد که در بسا موارد، قانون اساسی را از نظر انداخته است.
موصوف گفت: ((حکومت وحدت ملی، یک حکومت خیلي ناکام است، به جز از نفاق افگنی میان اقوام برادر، دستاورد ديگر ندارد.))

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.