کابل (پژواک، ۱۲ سرطان ۹۸): کميسيون تدارکات ملی، خریداری حدود ۱۸ هزار دستگاه جدید بایومتریک را برای انتخابات ریاست جمهوری، به هزينۀ نزديک به ١٦ میلیون دالر امريکايى منظور کرد.
در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ارگ که امروز به آژانس خبری پژواک مواصلت کرده، آمده است که تهیه و تدارک ۱۷ هزار و ۸۶۵ دستگاه بایومتریک، در جلسۀ کميسيون تدارکات ملی تحت رياست رييس جمهور محمد اشرف غنی، منظور شد.
منبع گفته است که این قرارداد، شامل خریداری دستگاه‌های بایومتریک همراه ملحقات آن (پرنتر، ذخیره برق، کاغذ چاپ، لین ارتباط) می باشد.
به نقل از خبرنامه، هزینه مجموعی این پروژه به اساس قیمت فی واحد ارایه شده، بیش از ۱۵.96 میلیون دالر می شود.
در این جلسه، دیدبان شفافیت افغانستان نیز به نمایندگی از نهادهای مدنی، نظریات خویش را مبنی بر چگونگی روش تثبیت احتیاج از سوی کمیسیون مستقل انتخابات و شفافیت در این پروسه شریک کرد.
کمیسیون تدارکات ملی، پس از استماع نظریات دیدبان شفافیت افغانستان، تاکید کرد که نظارت از چگونگی سلامت و شفافیت در پروسه‌های انتخاباتی، مسئولیت مدنی تمام شهروندان به‌خصوص نهادهای جامعۀ مدنی می‌باشد تا در زمینه، از تطبیق سالم این قرارداد و شفافیت در پروسه‌ها نظارت همه‌جانبه صورت بگیرد.
با  اينحال مولانا محمد عبدالله عضو کمیسیون مستقل انتخابات  گفته است که این دستگاه ها، از يک شرکت آلمانی خریداری می شود.
وى علاوه کرده است که اين شرکت قراردادی، مکلف شده که دستگاه ها را تا پیش از شش سرطان سال­روان، به کمیسیون مستقل انتخابات تسلیم نمايد.
او تصریح کرد: «به تعداد ۲۱ هزار و ۶۷۹ دستگاه از انتخابات سال پار موجود است که مجموع دستگاه های بایومتریک در انتخابات ریاست جمهوری، به ۳۹ هزار و ۵۴۴ دستگاه می­رسد.»
قابل ذکر است که پس از برگزاری انتخابات ولسی جرگه در ۲۸ و ۲۹ میزان سال­گذشته، از جمع ۲۲ هزار دستگاه بایومتریک، به تعداد ۳۲۱ پایۀ آن مفقود گردید بود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.