شهر هرات (پژواک، ١٨ جوزا ٩٨): روند ثبت نام تقویتی برای انتخابات ریاست جمهوری، امروز رسماً در هرات آغاز شد.
مسئولان محلی در هرات می گویند که این روند به مدت ٢٢ روز در ١٤ ناحیه شهر  و ١٧ ولسوالی این ولایت ادامه خواهد داشت.
احمد داوود صدیق زاد، رییس کمیسیون انتخابات ولایت هرات گفت که ثبت نام تقویتی؛ شامل حال کسانی میشود که تازه به افغانستان بازگشته و سن ١٨ را نیز تا روز انتخابات تکمیل کنند و همچنان نام های شان در فهرست رای دهندگان قبلی درست درج نشده باشد. 
به گفته وی، همچنان آنانی که تغیير مکان می‌دهند، نیز میتوانند خود شان را ثبت نام کنند.
موصوف بیان داشت که این روند برای مدت ٢٢ روز در تمام ولسوالی ها و ١٤ ناحیه شهرهرات جریان دارد؛ اما بنا به تهدیدات امنیتی، این روند در ولسوالی های پشت کوه و زیرکوه هرات برای فعلا آغاز نخواهد شد.
 توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات، با انتقاد از روند ثبت نام رای دهندگان گفت که امسال هم همانند انتخابات های گذشته، به دلیل نبود مراکز ثبت نام، از رفتن به پای صندوق های رای محروم خواهند شد.
او ازمقام های مرکزی خواست که مراکز ثبت نام را درمناطق دوردست نیز ایجاد کنند.
مونسه حسن زاده معاون اجتماعی ولایت هرات نیز تهدیدات امنیتی در برخی مناطق  دوردست ولسوالی های هرات را میپذیرد  و می گوید که مراکز ثبت نام رای دهندگان، در دو ولسوالی این ولایت باز نخواهد شد.
 سید عثمان محبوبی، آمر امنیت فرماندهی پولیس هرات نیز گفت که در حال حاضر تدابیر امنیتی ١٤ مرکز ثبت نام در داخل شهر و ١٧ مرکز در ولسوالی ها را بر اساس پلان تهیه شده، اتخاذ کرده اند.
وی افزود که تلاش ها ادامه دارد که در دو ولسوالی پشت کوه و زیرکوه، مراکز ثبت نام را فعال بسازند.
بر اساس گفته های مسئولان کمیسیون انتخابات هرات، در انتخابات ولسى جرگه سال قبل بیش از ٥٠٠ هزار تن  در این ولایت ثبت نام کرده بودند و انتظار می رود که این روند تقویتی، بتواند تعداد واقعی رای دهنده گان در ولایت هرات را تشخیص و رای دهنده گان بتوانند خود را در این روند ثبت نام کنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.