کابل (پژواک،۲۱دلو۹۷): صدها تن از هواداران نامزدان معترض انتخابات ولسی جرگه، در چهارراهى پشتونستان شهرکابل، حدود شش ساعت راه را به روى ترافيک بستند؛ اما سرانجام پوليس با پاشيدن آب آنها را متوارى کرد.
اعتراض کننده گان که هواداران شمارى از نامزدان معترض کابل بودند، خواستار باطل اعلام کردن تمام آراى حوزۀ انتخاباتى کابل و انتخابات دوباره در اين حوزه شده گفتند که اگر خواست آنها پذيرفته نشود، دروازه هاى ادارات دولتى را در کابل مى بندند.
انتخابات ولسی جرگه در ۳۲ ولایت، در ۲۸ و ۲۹ میزان و در ولایت کندهار در پنجم عقرب سال روان برگزار شد. کمیسیون با تاخیر سه ماهه، نتایج ابتدایی این انتخابات و سپس نتايج نهايى ١٨ ولايت را اعلام کرده و گفته است که تا ١٥ حوت، نتايج نهايى متباقى حوزه هاى انتخابى را نيز اعلام مى کند.
اما برخى نامزدان و صدها تن از هواداران آنها، امروز از حوالى ساعت هشت صبح تا يک بعد از چاشت در چهارراهى پشتونستان کابل، در اعتراض به انتخابات تجمع نمودند و راه هاى منتهى به اين چهارراهى را به روى ترافيک مسدود کردند.  
حسن جان دولت زی یک تن از نامزدان معترض در تظاهرات امروزی، با ادعاى اينکه در انتخابات حوزه کابل تقلب گسترده صورت گرفته، گفت اسناد دارد که برخى نامزدان، با پرداخت صدها هزار دالر به ولسی جرگه راه یافته اند.
او گفت: "ما اینجا در نزدیکی دروازه  ارگ رياست جمهورى آمده ایم و عدالت می خواهیم و تا زمانی که رییس جمهور خواسته هاى ما را نپذیرد، ما از اینجا نمی رویم."
ضیاءالدین کمال یک تن دیگر از نامزدان معترض گفت: "ما اینجا خيمه تحصن برپا می کنیم و تا زمانی که عدالت تامین نشود، همین جا می مانیم."
او گفت، رييس جمهور و رييس اجرايى حکومت، با آن که مسئولیت دارند تا صدای مردم را بشنوند و عليه فساد مبارزۀ جدى نمایند؛ تا حال صداى نامزدان معترض را نشنيده اند.
نامزدان معترض قصد داشتند تا در چهارراهی پشتونستان خیمه تحصن برپا کنند، که با مخالفت نیروهای امنیتی قرار گرفت و سرانجام پوليس، با استفاده از پاشيدن آب توسط اطفاييه، مظاهره کننده گان را متوارى ساختند.
بصير مجاهد سخنگوى قومادانى زون ١٠١ آسمايى کابل، گفت که شمارى از نامزدان معترض، بدون اينکه پوليس را در جريان بگذارند، راه را در چهارراهى پشتونستان شهرکابل، به روى ترافيک بستند و مى خواستند خيمه تحصن را نيز برپا کنند.
اما او افزود که پوليس به هدف اينکه در اين مسير پُرازدحام، براى مردم مشکل ايجاد نشود، مانع برپا کردن اين خيمه شدند و بعد از آنکه مظاهره کننده گان مى خواستند تظاهرات را به خشونت بکشانند، پوليس براى متوارى کردن آنها از  وسايط آب پاش استفاده کردند.
وى گفت که اکنون، اين مسير به روى ترافيک باز مى باشد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.