کابل(پژواک، ۱۷ دلو ۹۷): رییس دفتر ساحوی شکایات انتخاباتی بدخشان، درحالیکه کمیشنران دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخاباتی را متهم به دست کاری نتایج نامزدان انتخابات ولسی جرگه می کند، خواستار پیگرد قانونی آنان شد.
حمید سادات رییس دفتر ساحوی کمیسیون شکایات انتخاباتی بدخشان، امروز در یک نشست خبری در کابل، با انتقاد از اعضای دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت در نتایجی که از سوی دفتر ساحوی ارسال گردیده بود، دست کاری شده و اوراق جعل و تزویر شده به کمیسیون مستقل انتخابات سپرده شده است.
موصوف افزود که مسئولان دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخاباتی، به فیصله و نتایج به دست آمده از بررسی های دفتر ساحوی این کمیسیون در بدخشان هیچ گونه توجهی نکرده است.
وی علاوه کرد: «نتایجی را که به دفتر مرکزی فرستادیم، دارای چندین ورق بود و در هر ورق امضاى بخش دارالانشا وجود داشت؛ اما نتایجی که به کمیسیون انتخابات سپرده شده است، فقط در ورق اخیر آن امضاء به چشم می خورد و از این مشخص می گردد که اوراق دست کاری شده است.»
سادات مدعی شد که کمیسیون شکایات انتخاباتی، به شماری از نامزدان رای اضافه کرده بود؛ اما زمانی که دست کاری شان افشا شد، سه کمیشنر به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات رفته و خواستار اعلان نتایج ابتدایی در مرحله نهایی شدند.
او گفت که این کمیسیون پس از اعلان نتایج ابتدایی، تصمیم اتخاذ کرد که آرای ۲۶۳ محل را بازشماری نماید.
وی خاطر نشان کرد که پس از بازشماری محلات یادشده، به طور تخمینی حدود ۴۰۰ رای از برخی نامزدان باطل و یا اعتبار داده شد و به همین دلیل ممکن در نتایج نهایی این ولایت تغییرات به وجود می آمد؛ اما این بررسی ها نادیده گرفته شده است.
رییس دفتر ساحوی کمیسیون شکایات انتخاباتی بدخشان، با تاکید افزود: «ما کار خود را با صداقت، امانت داری و ایمان داری کامل انجام داده ایم؛ اما نتیجه کار ما نادیده گرفته شده است.»
وی، از رییس جمهور و نهادهای عدلی و قضایی کشور، خواست که این قضیه را جداً بررسی کنند و کسانی را که در این راستا جعل و تزویر کرده اند، مورد پیگرد قرار دهند.
صالح محمد مومن یار منشی دفتر ساحوی شکایات انتخاباتی بدخشان، با اشاره به اینکه در اوراق نتایج که به دفتر مرکزی سپرده اند، جعل و تزویر شده است، گفت: «اسنادی که ما به کمیسیون مرکزی شکایات فرستادیم در برابر آن جوابگو هستیم؛ اما اسنادی که دفتر مرکزی به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده است، در برابر آن کدام مسئولیت نداریم؛ باید کمیشنران در این رابطه جواب بدهند.»
این در حالی است که در ۱۳ دلو سال روان، شماری از نامزدان پیشتاز نتایج ابتدایی انتخابات ولسی جرگه ۱۳۹۷، ولایات کنر، بدخشان و سرپل؛ در اعتراض به حذف نام شان از لست نهایی، دروازه دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخاباتی را در کابل بستند.
آنان با انتقاد از کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته اند که در مورد این نامزدان در نصف شب، فیصله «ظالمانه، مخفیانه و دزدانه» صورت گرفته است؛ باید کمیسیون شکایات انتخاباتی در این مورد پاسخ بدهد.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.