کندهار(پژواک، ۲۴جدی ۹۷): دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در کندهار که از سوی نامزدان معترض ولسی جرگه مسدود شده بود، امروز درپی تلاش های اداره ولایتی دوباره باز شد.
نامزدان معترض، این دفتر را به تاریخ ۴ جدی مسدود نموده و در برابر آن به رسم اعتراض خیمه را برپا کرده بودند.
عزیزاحمد عزیزی سخنگوی والی کندهار، به آژانس خبری پژواک گفت که دفتر کمیسیون مستقل انتخابات، به اساس تلاش ها و گفتگوهای پی هم اداره ولایتی با معترضین، امروز گشوده شد که در این جریان، هیئت موظف از سوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی مرکز، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی کندهار، نمایندگان اداره ولایتی FIFA ، وکلای شورای ولایتی و برخی نامزدان معترض نیزحضور داشتند.
عبدالحنان منیب سرپرست ولایت کندهارگفت که دفتر کمیسیون مستقل انتخابات بعد از تفاهم با نامزدان معترض باز شد، که به اساس آن صدای نامزدان معترض به اداره مرکزی رسانیده می شود و شکایت های انتخاباتی آنها بررسی خواهد شد.
نامبرده علاوه کرد که مردم آرزو دارند تا نتایج انتخابات بعد از تحقیق همه جانبه، طور شفاف اعلان شود.
هارون کلیوال معاون کمیسیون مستقل انتخابات، به آژانس خبری پژواک گفت که این دفتر، بعد از ۲۰ روز انسداد، امروز گشوده شد و فردا مامورین دوباره به وظایف شان حاضر خواهند شد.
موصوف نیز افزود که کمیسیون شکایات انتخاباتی به نامزدان معترض نیز تعهد سپرده که همه شکایات شان پیگیری میشود و نتایج آن، طور شفاف اعلان خواهد شد که بنا بر این پیشنهاد، نامزدان معترض به گشودن دوباره دفترحاضرشدند.
نامزدان معترض درکنار مسدود کردن دفتر کمیسیون مستقل انتخابات، دفتر کمیسیون شکایت های انتخاباتی را نیز به رسم اعتراض مسدود نموده بودند که هفته گذشته دوباره باز شد.
نامزدان معترض تقاضا دارند که شکایات شان باید بررسی شود، آرای پاک از ناپاک مجزا و آرای بدون بایومتریک استفاده شده باید شمارش نشوند.
جمع گل ځلاند یکتن از نامزدان معترض، به آژانس خبری پژواک گفت که درانتخابات ولسی جرگه کندهار تقلب گسترده صورت گرفته، این وظیفه ادارات ذیربط است تا درمورد تحقیق کنند و به شکایات آنها رسیدگی صورت گیرد.
نامبرده افزود که با کمیسیون های انتخاباتی، توافق نموده اند که این اداره شکایت های آنها را بررسی نموده و آرای پاک را از ناپاک جدا میکند.
به اساس معلومات، بعد از اعلان نتایج ابتدايی انتخابات ولسی جرگه کندهار، ۱۳۰ مورد شکایت نزد کمیسیون شکایات انتخاباتی ثبت شده است.
نامزدان معترض بعد از آن، به اعتراضات شان شدت بخشیدند که فهرست ابتدایی انتخابات اعلام گردید.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.