بامیان(پژواک، ۱۳ جدی ۹۷): دفتر والی بامیان می گوید که ریاست امنیت ملی، عبدل دانشیار یکی از نامزدان انتخابات ولسی جرگه و فعالین مدنی بامیان را بازداشت نموده است.
یک منبع معتبر در مقام ولایت بامیان که از ذکر نامش در گزارش خودداری می کند، به آژانس خبری پژواک گفت که دانشیار در پی شکایت یک خانواده مبنی بر کشته شدن فرزند شان در تظاهرات پنجم قوس که به حمایت علیپور راه اندازی شده بود، از سوی ریاست امنیت ملی بازداشت شده است.
منبع همچنین خاطر نشان کرد که از دانشیار اداره مستوفیت و قوماندانی امنیه بامیان نیز شکایت کرده است.
با این حال، برخی منابع دیگر مدعی اند که عبدل دانشیار یکی از فعالین مدنی بامیان است که در برگزاری تظاهرات (۵ قوس) به خاطر آزادی قوماندان علیپور نقش داشته است.
قوماندان على پور، در (۴ قوس) توسط نیروهای امنیت ملی در حوزه ۱۸ پولیس کابل بازداشت شد، اما پس از اوج گیری تنش ها که تظاهرات خشونت بار را در ولایت های کابل، بامیان و دایکندی به همراه داشت، علیپور با پادرمیانی سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری که در آن هنگام زمام امور را به عهده داشت و رییس جمهور در سفر جنیوا به سر می برد، به قید ضمانت رها شد.
بر اساس گزارش ها، علی‌ پور رهبری یک گروه مسلح را برعهده دارد و از حدود سه سال پیش و در پی کشته شدن شماری از غیرنظامیان هزاره توسط شورشیان مسلح مخالف دولت در میدان ‌وردک، گروه «مقاومت مردمی» را از میان هزاره‌ های این ولایت تشکیل داد.
در همین حال، اسماعیل ذکی یکی از فعالین مدنی بامیان گرفتاری دانشیار را خلاف قانون دانسته و آن را نقض آزادی بیان می داند.
وی گفت، فعالان مدنی بامیان امروز در دیدار با طاهر زهیر والی بامیان خواهان رهایی سریع عبدل دانشیار گردیدند، اما والی بامیان وعده سپرده است که روز شنبه او را با قید تضمین رها کند.
موصوف افزود که این موضوع به خاطر تعطیلی ادارات دولتی به روز شنبه موکول گردید.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.