شهر خوست (پژواک، ۲۵ قوس ۹۷): شماری نامزدان در خوست به رسم اعتراض شاهراه خوست – گردیز را به روی ترافیک مسدود کرده اند.
نامزدان معترض که تعداد شان به ۳۰ تن بالغ می شد، افرادی اند که اسامی شان در لست ابتدایی کمیسیون مستقل انتخابات اعلان نشده اند.
نامزدان معترض با ده ها حامیان شان، از صبح امروز شاهراه خوست – گردیز را در بازار ولسوالی دو مانده مسدود کرده و دلیل می آورند که گویا کمیسیون های انتخاباتی تقاضا ايشان را مدنظر نگرفته است.
آنان چندی پیش، طی یک کنفرانس خبری از کمیسیون های انتخاباتی این ولایت خواسته بودند تا آرای پاک را از ناپاک مجزا سازند، اما اکنون نامزدان می گویند که کمیسیون ها، به این خواست آنها اعتنا نکرده است.
عبدالولی واحدزی یکتن از نامزدان معترض، به آژانس خبری پژواک گفت که انتخابات ولسی جرگه در این ولایت، از تقلب گسترده مملو بود و نتایج ابتدایی که از سوی کمیسیون انتخابات اعلان شده، مورد قبول آنها نیست.
موصوف گفت، در صورتیکه کمیسیون های انتخاباتی خواست آنها را نپذیرد، آرای سفید و سیاه را از هم جدا نسازند، شاهراه دیگر خوست را نیز به روی ترافیک مسدود خواهند کرد.
نامبرده می گوید: ((دو خواست برحق داریم، نخست جدا کردن آرای بایومتریک شده از غیر بایومتریک و دوم اينکه در ۹۱ مرکز که  تقلب گسترده صورت گرفته و تاکنون آرای آن شمارش نشده، باید حساب شوند.))
عبدالنصیر حقمل یکتن از معترضان دیگر ولسی جرگه، به آژانس خبری پژواک گفت که مسؤولین دفتر ولایتی انتخابات، باید به اساس فیصله کمیسیون شکایت های انتخاباتی، همه آرای استفاده شده دراین ولایت را شمارش نمايند.
نامبرده می گوید که مسؤولین دفتر ولایتی انتخابات، از فیصله صورت گرفته تخطی علنی می ورزند و به قول اش، در صورتیکه کمیسیون ولایتی انتخابات، آرای پاک و ناپاک را از هم جدا نسازند، حرکت های مدنی بیشتر را راه اندازی خواهند کرد.
موصوف ميگويد: ((کمیسیون انتخابات مکلف است تا برای شمارش دوباره آرای استفاده دراین ولایت زمینه را فراهم نماید و آنانیکه آرای پاک را کسب کرده، به ولسی جرگه راه پیدا کنند.))
در عین حال طرفدران نامزدان معترض می گویند، درصورتیکه کمیسیون انتخابات به خواست آنها اعتنا نکند و حق شان را ندهد، در انتخابات آینده ریاست جمهوری هرگز اشتراک نخواهند ورزید.
امیرخان باشنده ولسوالی دومنده که در جمع اعتراض کنندگان حضور داشت، به آژانس خبری پژواک گفت که دولت آشکارا، از حقوق آنان چشم پوشی می کند و به قول اش، اجازه نمی دهد که حق شان پایمال شود.
نامبرده افزود: ((اگر حکومت با مردم خود همچو فریبکاری کند، ما ساکنین یازده ولسوالی ځدران همه راه های عمومی را مسدود خواهیم کرد، به هر قیمت از آرای پاک مان دفاع می کنیم.))
درعین حال حال، شاه جهان سرداری رییس دفتر ولایتی انتخابات خوست، به آژانس خبری پژواک گفت که خواست های نامزدان برجاست، اما به گفته وی که دفاتر ولایتی این صلاحیت را ندارد تا صد درصد آرا را شمارش کند.
نامبرده از نامزدان متذکره ولسی جرگه تقاضا کرد تا مشکلات شان را با دفتر مرکزی شریک سازند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.