فيض آباد (پژواک، ۲۴ قوس ٩٧): مسدود بودن شاهراه فیض آباد- تخار از سوی هواداران یک نامزد ولسی جرگه از بدخشان، وارد پنجمین روز شده و این کار، مسافرین را با مشکل جدی مواجه کرده است.
پنج روز پیش، هواداران سفرمحمد مبارز نامزد ولسى جرگه از ولایت بدخشان، در اعتراض به اينکه مبارز، به فهرست نامزدان پيشتاز اين ولايت راه نيافته است، شاهراه فيض آباد – تخار را مسدود کردند.
سید هاشم، باشنده شهر کهنه فیض آباد که به تخار می رفت، به پژواک گفت که هم اکنون نیز معترضان در کنار بیل و کلند، اسلحه نیز به دست دارند و هیچ مسافر را اجازۀ عبور از شاهراه نمی دهند.
وی گفت: «اعتراض کنندگان، در مرتفع ترین نقطه های کوه سلاح ثقیله را نیز نصب کرده اند و کسانی که می خواهند که از راه های فرعی عبور کنند، آنان را لت و کوب می کنند و اجازه عبور را برای شان نمی دهند.»
موصوف،  افزود که پنج روز می شود صدها مسافر از جمله اطفال، زنان، افراد کهن سال و مریضان، منتظر بازشدن شاهراه بوده و درحال حاضر، همه دکاکین و رستورانت ها به روی این مسافرین مسدود شده است و غذا برای خوردن و آب برای نوشیدن ندارند.
وی، با اشاره به اینکه برخی مریضان نیز در دو طرف گیر مانده اند، گفت که اگر به زودترین فرصت راه به روی ترافیک باز نشود؛ ممکن مریضان، اطفال و افراد کهن سال، به دلیل سردی هوا و نبود غذا و آب صحی، جان شان را از دست بدهند.
احمد جاوید مجددی عضو شورای ولایتی بدخشان، با اشاره به اینکه معترضان وحشت ایجاد کرده اند، گفت که آنان مظاهره و اعتراض نکرده، بل در مقابل دولت بغاوت کرده اند.
وی گفت که همه معترضان بیل، کلند و چوب در دست دارند، که این عملکرد شان مردم را نگران کرده است.
با  اينحال مقام ولايت بدخشان، هيئتى متشکل از مسئولان برخى اداره هاى ولايتى و متنفذين را، نزد اين مظاهره کننده ها فرستاده است تا شاهراه را به روى مردم باز کنند؛ اما تا حال اين مشکل حل نشده است.
انتخابات ولسى جرگه، در ٢٨ و ٢٩ ميزان سال روان برگزار شده است. کميسيون مستقل انتخابات، تا حال نتايج ٢٣ ولايت را اعلام کرده است.
نتايج انتخابات ولايت بدخشان، به تاریخ ۱۹ قوس اعلام شده است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.